קרדיולוגיה

משרד הבריאות פועל לחיזוק הרצף הטיפולי בין הקהילה לבית החולים במסגרת חידוש ההסכמים התלת שנתיים בין הקופות לבתי החולים (דהמרקר)

ע”פ דיווח בדהמרקר, משה”ב דורש מבתי החולים וקופות החולים להסדיר בהסכמי הרכש לשנים 2014-2016 , שהם אמורים לחתום בימים הקרובים ביניהם,  גם סעיפים הקשורים למתן רצף טיפולי של מטופל העובר מהטיפול בקהילה לאשפוז.

כיום, מאגרי המידע והתיקים האישיים של המבוטחים בקופות אינן פתוחות וגלויות לבתי החולים (אלא אם כן מדובר במבוטח של כללית המתאשפז בבית חולים של הכללית).

ע”פ ציטוט של פרופ’ רוני גמזו בדהמרקר, לא יאושרו הסכמים בין בתי חולים לקופות במידה ולא יכללו סעיפים המבטיחים שמירת רצף טיפולי בין הקהילה לבית החולים.

כמו כן אמורים להכלל סעיפים המגדירים את הלו”ז של ביצוע הבדיקות שמטופלים אמורים לעבור  במהלך האישפוז וזאת בכדי למנוע עיכובים והמתנה מיותרת בזמן האישפוז. בנוסף, סעיף שאמור להיכלל בהסכמים הללו נוגע להמשך מתן תרופות למטופל מאושפז במהלך האישפוז ע”י בית החולים. נושא הטיפול התרופתי במהלך האישפוז ולאחריו יוצר מתחים בין הקופות לבתי החולים בשל שינויים שבתי החולים נוהגים לעשות בטיפול התרופתי, שאינו תמיד תואם למדיניות הטיפול של הקופה, בין אם מדובר בתרופות גנריות או אתיות. ע”פ הצעת גמזו, הטיפולים התרופתיים שיומלצו למאושפזים המשתחררים מבית החולים יוגדרו תמיד תחת השם הגנרי, והקופה תנפק את התרופה ע”פ מדיניותה.

לכתבה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה