אחד מכל עשרה התקנים לבביים עלול להוביל לסיבוכים (Eur Heart J)

הסיכון לסיבוכים לאחר השתלת התקן לבבי, דוגמת ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator), קוצב לב, או CRT (Cardiac Resynchornization Therapy), גבוה מכפי שהיה ידוע בעבר, כך עולה מתוצאות סקירה חדשה מדנמרק, ממנה עולה כי אחד מכל עשרה חולים צפוי לפתח סיבוכים בעקבות ההתקן המושתל.

החוקרים מדווחים כי שיעור הסיבוכים עקב התקנים לבביים מושתלים (9.6%) גבוה יותר מהשיעורים שפורסמו בעבר ונעו סביב 5-6%. שיעור הסיבוכים המג’וריים עמד על 5.6%, כאשר הנפוץ בהם דרש התערבות חוזרת עקב תקלה בלידים (2.4%).

הסקירה כלל 5,918 חולים שעברו השתלת התקן לבבי אלקטרוני בחולים שעברו שדרגו של המערכת או רביזיה של הלידים תועד סיכון מוגבר לסיבוכים, בעיקר בשלב זיהומים ורביזיה של כיס ההתקן בשל כאבים.

בנשים תועד סיכון מוגבר לסיבוכים, עם סיכון גבוה יותר לחזה אוויר והתנקבות של הלב, בהשוואה לגברים. בנוסף, הסיכון לחזה אוויר והמטומה מינורית היה גבוה היה נפוץ יותר בחולים בתת-משקל הסיבוכים היו נפוצים יותר עם התקני CRT ו-ICD דו-לשכתיים , בהשוואה לקוצב דו-לשכתי.

פרוצדורות שנערכו במרכזים בנפח נמוך וע”י מנתחים עם נפח חולים נמוך לוו בסיכון מוגבר לסיבוכים. עם מנתחים עם נפח חולים נמוך (רופאים שערכו פחות מ-50 פרוצדורות בשנה), הסיכון להתנקבות לבבית, זיהום והמטומה מינורית היה גבוה יותר משמעותית. פרוצדורות שבוצעו בתנאי חירום או מעבר לשעות העבודה לוו גם כן בסיכון מוגבר לסיבוכים.

החוקרים כותבים כי ממצאים אלו עשויים  לסייע בזיהוי חולים המצויים בסיכון מוגבר לסיבוכים במהלך פרוצדורות אלו. הם מציעים כי נפח הפעולות המינימאלי יעמוד על 50 פרוצדורות בשנה.

Eur Heart J 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה