קרדיולוגיה

מבחן אלקטרופיזיולוגי חיובי מסייעה בזיהוי חולים לאחר אוטם לבבי המתאימים להשתלת ICD (מתוך Circulation)

בחולים לאחר אוטם לבבי עם הפרעה חמורה בתפקוד החדר השמאלי ותוצאות שליליות במבחן אלקטרופיזיולוגי, ללא עדות להשראת טכיקרדיה חדרית, אין צורך בהשתלת ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator), כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Circulation.

בכל החולים במחקר מקטע הפליטה של החדר השמאלי היה נמוך מ-30% או נמוך מ-35% עם אי-ספיקת לב, עם שיעורים נמוכים של הפרעת קצב או תמותה במידה ולא ניתן להשרות טכיקרדיה חדרית במהלך בדיקות אלקטרופיזיולוגיות.

החוקרים מצאו כי בחולים עם תוצאות שליליות בבדיקות אלקטרופיזיולוגיות והפרעה חמורה בתפקוד החדר השמאלי הפרוגנוזה הייתה טובה כמו בחולים עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

במסגרת המחקר, חולים לאחר התערבות כלילית מילעורית בשל אוטם לבבי עם עליות מקטע ST עברו הערכה מוקדמת של מקטע הפליטה של חדר שמאל. מבין אלו, 128 חולים עם מקטע פליטה של חדר שמאל נמוך מ-30% או נמוך מ-35% עם אי-ספיקת לב בדרגת NYHA של 2 או 3 עברו גם בדיקות אלקטרופיזיולוגיות. התקני ICD הושתלו בפחות מ-0.1% מהביקורות (1,286 חולים לאחר אוטם לבבי עם מקטע פליטה של חדר שמאל של מעל 40%), 4% מאלו עם תוצאות שליליות במבחנים אלקטרופיזיולוגיים (בניגוד לפרוטוקול המחקר) ו-90% מהחולים עם מבחן חיובי.

באשר לתוצא הסיום העיקרי, שהוגדר כהישרדות ללא החייאה עקב דום לב או טכיקרדיה חדרית / פרפור חדרים, התוצאות היו דומות בקבוצת הביקורת ובאלו עם הפרעה בתפקוד חדר שמאל ותוצאות שליליות במבחן אלקטרופיזיולוגי. לאחר שלוש שנים, 91.8% מהביקורות ו-93.4% מהחולים עם תוצאות שליליות במבחן אלקטרופיזיולוגי שרדו ללא הפרעת קצב. לשם השוואה, רק 62.7% מהחולים עם הפרעה בתפקוד חדר שמאל ומבחן אלקטרופיזיולוגי חיובי שרדו ללא הפרעת קצב לאחר שלוש שנים.

מהממצאים עולה כי באוכלוסיית החולים לאחר אוטם לבבי עם מקטע פליטה של חדר שמאל של 35% ומטה, ניתן לזהות חולים בסיכון נמוך בהם לא צפויה תועלת רבה להשתלת ICD. הגבלת השתלת התקני ICD בעזרת מבחנים אלקטרופיזיולוגיים צפויה להביא לשיפור משמעותי במאזן עלות-תועלת, ללא פגיעה בתוחלת החיים של החולים.

Circulation 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה