קרדיולוגיה

מועצת הבריאות אישרה המלצות ועדת הסל אך בג”צ הורה להקפיא היישום עד למתן תשובה לבקשה לדון בתעדוף טכנולוגיות עבור מוגבלות תקשורתית

כפי שפורסם באמצעי התקשורת השונים, בעקבות עתירה לבג”צ הורה בית המשפט לועדת סל הבריאות לנמק תוך 15 יום מדוע לא נדונה הבקשה לתעדף טכנולוגיות (מחשבים מיוחדים) המיועדים לילדים ומבוגרים עם מוגבלות תקשורת לתקשר טוב יותר עם סביבתם. הועדה קבעה בזמנו שמדובר בטכנולוגיה שמימונה למוגבלים אמור להתקבל שלא באמצעות תקציב עדכון סל הבריאות, העומד כידוע על 300 מיל’ ש”ח לשנה. 

בתוך כך, נמסר כי מועצת הבריאות אישרה המלצות הועדה. להלן ההודעה באתר משרד הבריאות:

מועצת הבריאות אישרה היום, 1.1.14, פה אחד את המלצות הוועדה הציבורית לעדכון סל שירותי הבריאות לשנת 2014

מועצת הבריאות אישרה היום, 1.1.14, פה אחד את המלצות הוועדה הציבורית לעדכון סל שירותי הבריאות לשנת 2014, וקראה למשרדי הבריאות והאוצר להגדיל את הסכום שיעמוד לרשות ועדת הסל לשנים הבאות. ברשימה הסופית של הוועדה נכללות 83 תרופות וטכנולוגיות בעלות כוללת של 300 מיליון שקל.
במהלך הדיון במועצת הבריאות הודתה שרת הבריאות, יעל גרמן, ליו”ר ועדת הסל פרופ’ יונתן הלוי ולחברי הוועדה, ואמרה כי “הוועדה קיבלה השנה החלטות אמיצות ופורצות דרך”.
פרופ’ הלוי וד”ר אסנת לוקסנבורג, ראש המינהל  לטכנולוגיות רפואיות ותשתיות, הציגו בפני חברי המועצה את שיטת העבודה של ועדת סל התרופות ואת המלצותיה.
רשימת התרופות הסופית שאושרה במועצה תוגש ביום ראשון לאישור הממשלה.

הערת המערכת: החלטה קצת מוזרה להקפיא את כל יישום ההכללה של הועדה בשל עתירה על טכנולוגיה ספציפית שלא ברור שאכן מקור המימון שלה אמור להגיע מועדת סל הבריאות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה