הערכת עלויות הטיפול הרפואי במעשנים שנה לאחר התערבות ניתוחית (JAMA Surg)

בהשוואה לחולים שמעולם לא עישנו, הוצאות הטיפול הרפואי במהלך השנה הראשונה לאחר שחרור מבית החולים לצורך התערבות ניתוחית באשפוז היו גבוהות יותר בקרב מעשנים בעבר ובקרב מעשנים בהווה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Surgery.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עישון סיגרית מלווה בעליה של כ-100 מיליארד דולרים בהוצאות הרפואיות הישירות בכל שנה בארצות הברית. עישון מוביל לעליה בסיכון לסיבוכים בחולים לאחר ניתוחים, אך ההשפעות האפשריות של הרגלי עישון על ההוצאות הרפואיות לאחר הניתוח אינן-ברורות ובמסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את ההשערה כי קיים קשר בלתי-תלוי בין הרגלי העישון ובין ההוצאות הקשורות בטיפול הרפואי במהלך האשפוז לאחר הניתוח ובמהלך השנה הראשונה לאחר השחרור מבית החולים.

המחקר כלל מבוגרים בגילאי 18 שנים ומעלה, שהתגוררו באזור מינסוטה ואספו נתונים במשך לפחות שנה לפני ואחרי התערבות ניתוחית. ההתערבות הניתוחית נערכה בין 1 באפריל, 2008, ועד 31 בדצמבר, 2009 ונערכה בבתי חולים של מרפאת מאיו. החוקרים בחנו את סך העלויות במהלך האשפוז הראשוני להתערבות הניתוחית ובשנה הראשונה לאחר השחרור מבית החולים.

מדגם המחקר כלל 678 זוגות תואמות של מעשנים בהווה לעומת חולים שלא עישנו מעולם ו-945 זוגות של מעשנים בעבר לעומת חולים שלא עישנו מעולם. בהשוואה לחולים שלא עישנו מעולם, העלויות המתוקנות של האשפוז הראשוני לא היו שונות משמעותית בין מעשנים בהווה או בעבר. עם זאת, העלויות המתוקנות בשנה שלאחר האשפוז היו גבוהות יותר משמעותית בקרב מעשנים בהווה ובעבר (הבדל חודשי צפוי של 400 דולרים ו-273 דולרים במעשנים בהווה ובמעשנים בעבר, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי במעשנים בעבר או בהווה תועדו הוצאות רפואיות גבוהות יותר במהלך השנה לאחר השחרור מבית החולים לצורך התערבות ניתוחית, בהשוואה לחולים שמעולם לא עישנו. עם זאת, עלויות הטיפול הרפואי במהלך האשפוז הראשוני לא הושפעו מהרגלי העישון של המטופלים.

JAMA Surg. Published online January 01, 2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה