האם יש מקום להגדיל את היקף ההליכה המינימאלי המומלץ? (PLoS One)

הליכה פעילות גופנית

 

לפי המלצות ה-AHA (American Heart Association), על מבוגרים להקפיד על פעילות גופנית במשך לפחות שעתיים וחצי בכל שבוע. מחקר קודם מצא כי לפעילות גופנית בהיקף רב יותר תועלת גדולה יותר. כעת, מתוצאות מחקר חדש עולה כי באנשים המקפידים על הליכה בהיקף המומלץ כיום, או מעבר לכך, הסיכון לתמותה מוקדמת נמוך יותר, בהשוואה לאלו ההולכים מעט בלבד.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות כ-42,000 משתתפים בגיל העמידה, שלקחו חלק במחקר National Walker’s Health Study בין השנים 1998-2001. כל המשתתפים נרשמו למגזין הליכה או לקחו חלק אירועי הליכה לפני המחקר.

המשתתפים מילאו שאלונים בנוגע לאורח החיים ומצבם הרפואי, כולל פעילות גופנית והרגלי אכילה. לאחר מכן החוקרים בחנו את נתוני התמותה ואילו מהמשתתפים במחקר שרדו עד לסוף שנת 2008. מהתשובות לשאלונים עלה כי 23% מהמשתתפים לא הקפידו על היקף הליכה התואם להנחיות לפעילות גופנית, כ-16% ענו על ההמלצות המוגדרות בהנחיות וביתר היקף ההליכה עלה על ההמלצות כיום.

במהלך תקופה ממוצעת של תשע שנים וחצי תועדו 2,448 מקרי תמותה (כ-6%). בהשוואה לאלו שלא ענו על ההמלצות בהנחיות, באלו שהלכו יותר מהסף המוגדר בהמלצות נרשמה ירידה של כ-33% בסיכון לתמותה במהלך תקופת המחקר. באלו שענו על ההמלצות הנוכחיות, אך לא מעבר לכך, נרשמה ירידה של 11% בסיכויים לתמותה. ממצאים אלו התקבלו לאחר תקנון להבדלים אחרים בין אנשים שהלכו בהיקפים שונים, כולל תזונה ורמת השכלה.

במשתתפים שהלכו יותר נרשמה ירידה בסיכון לתמותה עקב אירועים מוחיים, סוכרת ומחלות לב, בפרט.

חשוב לציין כי משתתפים שהולכים יותר עשויים לעשות זאת מאחר והם בריאים יותר ולכן יכולים להיות פעילים יותר. לכן המחקר הנוכחי אינו מוכיח כי הליכה מביאה להארכת תוחלת החיים של האדם. תמיד ישנה השאלה של הביצה והתרנגולת האם אנשים בריאים יותר מסוגלים ללכת מרחקים גדולים יותר, או להיפך, מרחקי הליכה גדולים יותר מתורגמים לתועלת רפואית טובה יותר.

לאור ממצאים אלו, החוקרים מציעים לשנות את ההנחיות הנוכחיות עם העלאת הסף המינימאלי של פעילות גופנית לחמש שעות בשבוע ולפתח מערכת המלצות המעודדת הגברת הפעילות הגופנית.

PLoS One 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה