הערכת התועלת של טיפול ב-Bivalirudin במסגרת התערבויות במסתם הוותין (EuroIntervention)

בחולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין, טיפול ב- Bivalirudinבהשוואה להפרין הביא לשיפור התוצאות במהלך האשפוז לאחר ניתוח BAV (Balloon Aortic Valvuloplasty), עם הפחתת שיעור הדימומים המג’וריים וסך אירועים חריגים, לצד שיעור דומה של אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם טיפול ב- Bivalirudin במהלך ניתוחי BAV משפיעים על התוצאות הקליניות, בהשוואה להפרין. הם בחנו את התוצאות בחולים שעברו ניתוח אלקטיבי או דחוף עם טיפול במהלך הפרוצדורה ב- Bivalirudin או הפרין בשני מרכזים גדולים.

מבין 427 חולים, 223 חולים (52.2%) טופלו ב- Bivalirudin ו-204 חולים טופלו בהפרין (47.8%) בהשוואה לחולים שטופלו בהפרין, באלו שטופלו ב- Bivalirudin תועד שיעור נמוך משמעותית של דימומים מג’וריים (4.9% לעומת 13.2%, P=0.003). סך האירועים החריגים (כולל דימום מג’ורי או סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים) היה נמוך יותר גם כן (11.2% לעומת 20.1%, P=0.01)

החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בשיעור הסיבוכים הקרדיווסקולאריים המג’וריים (תמותה, אוטם לבבי או אירוע מוחי, 67% לעומת 11.3%, p=0.1), או בשיעור הסיבוכים הוסקולאריים (סיבוכים מג’וריים, 2.7% לעומת 2.0%; או סיבוכים מינוריים, 4.5% לעומת 4.9%, P=0.83)

לאחר ניתוח רב-משתנים, הטיפול ב- Bivalirudin נותר קשור בקשר בלתי-תלוי עם ירידה בשיעור הדימומים המג’וריים (יחס סיכויים של 0.37, p=0.02), אך הקשר נחלש לאחר תקנון לציון הנטייה (propensity-adjusted analysis, יחס סיכויים של 0.44, p=0.08).

החוקרים כותבים כי במידה וממצאי המחקר יאושרו במחקרים נוספים ויורחבו לחולי TAVI (Transcatheter Aortic Valve Implantation), אזי תוצאות אלו עשויות להעיד על תועלת אפשרית בחולים העוברים פרוצדורות אלו.

EuroIntervention. 2013 Nov 25

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה