הערכת היתרונות והחסרונות של סיגריות אלקטרוניות (N Engl J Med)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine כותבים מומחים כי אין מקום לשלול על הסף את השימוש בסיגריות אלקטרוניות מחשש לרה-נורמליזציה של הסיגריות.

המכשירים הפועלים על סוללות מאדים נוזל למתן ניקוטין, ללא אלפי החומרים הקרצינוגנים המשתחררים בעקבות שריפת טבק. עדויות מוקדמות ממחקרים קטנים והערכה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי הציעו כי המכשירים הללו אינם נטולי כל סיכון, אך פוטנציאל השימוש בסיגריות אלקטרוניות להפסקת עישון והפחתת שיעורי סרטן ריאות במידה ומעשנים יחליפו סיגריות בסיגריות אלקטרוניות מוכר היטב

חלק מאנשי המקצוע התומכים בסיגריות אלקטרוניות אימצו את גישת הטיפול בטענה כי עדיף טיפול המבוסס על הפחתת הנזק לרמה מינימאלית, אעפ”י שלא מדובר בהפסקת ההתמכרות לחלוטין, והקבילו זאת לתוכניות החלפת מחטים במכורים לסמים.

עם זאת, אחרים סבורים כי גישה הפוכה עדיפה להפחתת הנזקים, עם התמקדות בדרכים להפסקת עישון כליל. מרבית הגישות להפסקת עישון התבססו על דרכים להפחתת עד הפסקת החשיפה לניקוטין. לאור זאת, רבים חוששים כי עידוד השימוש בסיגריות אלקטרוניות יביא לתוצאה ההפוכה ויפגע בעמל שהושקע בעשר השנים האחרונות במסעי פרסום לדה-נורמליזציה של עישון.

הסטיגמה של עישון הובילה לירידה עקבית בשיעור המעשנים, אך סיגריות אלקטרוניות למעשה מחקות את המראה והתחושה של עישון בפומבי, תוך מעקף של מרבית החוקים האוסרים על עישון במקומות סגורים.

הכותבים קוראים להערכה זריזה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי ושל מומחים לבריאות הציבור בכדי לפרסם המלצות ברורות בנושא.

N Engl J Med 2013

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה