מומחים לאנדוקרינולוגיה דוחים את ההנחיות החדשות מטעם AHA/ACC (מתוך הודעת ה-AACE)

בקיצור נמרץ

מומחים מטעם איגוד ה-AACE (American Association of Clinical Endocrinologists) טוענים כי אינם יכולים לתמוך בהנחיות החדשות לסיכון למחלות לב וכלי דם מטעם ה-AHA/ACC (American Heart Association / American College of Cardiology).

אנשי ה-AACE התבקשו לסקור ולתמוך בהנחיות בנושא השמנת-יתר ופרופיל השומנים בדם. לאחר הערכה זהירה של הועידות המדעיות של הארגון, ב-AACE דחו את התמיכה בהנחיות החדשות בנושאים אלו. מהאיגוד נמסר כי ישנן סיבות רבות להחלטה זו, כולל חוסר התאמה בין ההנחיות החדשות ובין ההנחיות הקיימות של האיגוד.

ארבעת הקווים המנחים נוגעים לטיפול בפרופיל השומנים בדם במבוגרים, שינוי אורחות חיים להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, טיפול בהשמנת-יתר והמלצה לטיפול ביתר לחץ דם.

כל ההנחיות פורסמו עם תמיכת ה-National Heart. Lung and Blood Institute, שלאחרונה עדכן את הנחיות ה-ATP3 NCEP (Adult Treatment Panel 3 National Cholesterol Education Panel) לטיפול בשומנים וכולסטרול בשנת 2004. ב-AACE הסכימו לרוב עם הנחיות אלו.

המומחים טענו כי ההנחיות החדשות מטעם ה-AHA/ACC התמקדו רק במחקרים אקראיים ולא כללו מחקרים שפורסמו משנת 2011. מדובר בנתונים מוגבלים מאוד, שלא כללו אינפורמציה חשובה. לאור זאת, הם מאמינים כי ההנחיות החדשות לא התייחסו לחלק מהאוכלוסיות בסיכון.

בנוסף, מאיגוד ה-AACE נמסר כי המחשבון החדש להערכת מחלות לב וכלי דם, שפורסם ביחד עם ההנחיות, ועורר את המחלוקת הרבה ביותר, כבר עתה נחשב למיושן. המחשבון מבוסס על נתונים קודמים, אינו מתאים לכלל אוכלוסיית ארצות הברית, ללא תוקף מוכח ולכן ישים באופן מוגבל בלבד.

באשר להנחיות לטיפול בשומנים בדם, ב-AACE לא מסכימים עם הסרת יעדי LDL והרעיון כי טיפול בסטטינים לבדו מספיק לחולים בסיכון. המומחים מסבירים כי בחולים רבים ישנם גורמי סיכון רבים, כולל סוכרת ומחלת לב מוכחת, וחולים אלו נדרשים לטיפולים נוספים.

לסיום, ההנחיות החדשות בנוגע להשמנת-יתר אינן מסווגות השמנת-יתר כמחלה וממשיכות בריבוד הסיכונים על-פי מדדי מסת הגוף, זאת בניגוד לעמדה האחרונה של ה-AACE. בנוסף, תרופות להפחתת משקל, שאושרו לאחרונה ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי, אינן נכללות בהנחיות החדשות.

בהצהרה מטעם ה-AACE מסכמים הכותבים כי מדובר ביוזמה מבורכת של ה-AHA/ACC ליצירת הנחיות חדשות אלו, אך הם אינם מסכימים עם כל הנכתב בהנחיות ולכן אינם יכולים לתמוך בהנחיות אלו.

מתוך הודעת ה-AACE

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה