קרדיולוגיה

אסטרטגית טיפול בלחץ דם המותאמת אישית והמכוונת להורדת סיכון למחלה קרדיווסקולרית אפקטיבית וחסכונית יותר מהגישה המבוססת על השגת יעדי לחץ דם (CIRCULATIONAHA)

אלגוריתם לטיפול ביתר לחץ דם (יל”ד) המבוסס על רמת הסיכון האישית למחלה קרדיווסקולרית (CVD) עשוי ע”פ חוקרים המפרסמים עבודתם ב-CIRCULATIONAHA להיות אפקטיבי יותר מבחינת התוצאות הקליניות תוך שימוש בפחות תרופות ליל”ד בהשוואה לטיפול ע”פ ההנחיות הקיימות המבוסס על הגעה לרמות מטרה.

ברקע מסבירים החוקרים שההנחיות הקיימות לטיפול תרופתי ביל”ד מתמקדות בהשגת רמות יעד של לחץ דם. החוקרים ביקשו לבחון אם טיפול תרופתי עשוי להינתן באופן אפקטיבי יותר ע”י אסטרטגיה טיפולית המותאמת אישית למטופל ע”פ הסיכון שלו ל-CVD .

החוקרים בנו מודל המייצג מידגם של תושבי ארה”ב בגילאים בין 30-85 ללא היסטריה של אוטם שריר הלב, שבץ או אי ספיקת לב חמורה, תוך שימוש בנתוני ה-National Health and Nutrition Examination Survey III . לאחר מכן בנו החוקרים מודל להערכת האפקט ה-5 שנתי של טיפול ע”פ אסטרטגיה של טיפול מכוון מטרה (TTT) המבוסס על השגת רמות מטרה של לחץ דם, ומודל להערכת אסטרטגיה של טיפול להשגת תועלת מותאמת (BTT) המבוססת על גישה המכוונת להורדת אירועי CVD .  כל גודל האפקטים שהוערכו נלקחו ישירות ממטה-אנליזות של מחקרים אקראיים. 

החוקרים מצאו ש-55% מכלל האוכלוסיה של 176 מיליון אמריקאים תטופל באופן זהה תחת שתי האסטרטגיות. גישת ה-BTT צפויה למנוע 900,000 אירועי CVD יותר מגישת ה-TTT, ולהשיג תוספת של 2.8 מיליון שנות חיים מתואמות איכות חיים (QALYs), למרות שימוש נמוך יותר בשיעור של 6% בתרופות למשך 5 שנים.  

ב-45% מהאוכלוסיה שתטופל באופן שונה, ה-BTT משפר 159 QALYs עבור כל 1000 מטופלים, בהשוואה ל-74 QALYs בלבד תחת הטיפול בגישת TTT .

התוצאות היו עקביות גם תחת ניתוחי רגישות.

מסקנת החוקרים היא שגישה מותאמת אישית המכוונת להפחתת הסיכון ל-CVD היא יותר אפקטיבית מהגישה המקובלת של טיפול להשגת יעדי לחץ דם מחד, ומאידך היא דורשת שימוש קטן יותר בתרופות.

CIRCULATIONAHA.113.002290 Published online before print November 4, 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה