קרדיולוגיה

עשרות אלפי אפליקציות סמרטפוניות בריאותיות זמינות ונמצאות בשימוש, הרופאים עדיין לא רושמים אך תומכים במגמה (IMSHEALTH)

חברת המידע הרפואי הבינ”ל IMSHEALTH מפרסמת דו”ח שבו היא מנתחת 40,000 אפליקציות בריאותיות שאפשריות להורדה ושימוש בארה”ב. ע”פ הדו”ח נראה שמרבית המאמצים בפיתוח אפליקציות בריאותיות מכוון לסייע בשמירת בריאות כללית עם המלצות לדיאטה ופעילות גופנית. עם זאת נראה שרוב האפליקציות מספקות פשוט מידע זמין.

מבין האפליקציות שנסקרו כ-20,000 נפסלו בהיותן לא באמת בריאותיות (יופי/אופנה) ועוד כ-7400 היו מיועדות לצוות הרפואי.

כ-16,300 אפליקציות הוגדרו כלגיטימיות לצרכנים. כשני שליש מהן סיפקו מידע בצורת טקסט, תמונות או וידאו. חלקם סיפקו הנחיות לשימוש, נתנו מענה למידע שהוכנס לאפליקציה,  הנחיות בהתאם לנתונים שמשתמש הזין לאפליקציה, תזכורות ותקשורת עם אנשי מקצוע.

הדו”ח העניק ציוני ביצוע לאפליקציות בסקאלה בין 0-100, וכ-90% מהאפליקציות קיבלו ציון מ-40 ומטה..

המחקר בחן גם את עמדות הרופאים לאפליקציות ונמצא שבדרך כלל הגישה חיובית שכן מרבית הרופאים סבורים שהשימוש באפליקציה בריאותית מגביר את מעורבות המטופל בניהול מחלתו ובצורה זו ניתן להשיג גם היענות גבוהה יותר לטיפול. עם זאת, הרופאים עדיין אינם ממליצים על שימוש באפליקציות על בסיס יום יומי, ונראה שהם בעצמם מופתעים מהכמות העצומה של האפליקציות הזמינות ברשת. נראה שהנטיה להמליץ על שימוש באפליקציות תגבר כאשר תהיינה עדויות מבוססות ראיות שהשימוש באפליקציות אכן משפר את התנהלות המטופלים ואת התוצאות הקליניות.

לתקציר באתר  IMSHEALTH

לדיווח במדסקייפ 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה