הערכת התועלת של היפותרמיה בזמן Primary PCI בחולי STEMI (מתוך כנס TCT)

מתוצאות מחקר CHILL-MI עולה כי בחולים העוברים Primary PCI בשל אוטם לבבי עם עליות מקטע ST (STEMI או ST-segment Elevation Myocardial Infarction) תחת תנאי היפותרמיה מושרית, לא תועדה תועלת במקרים של אוטמים קטנים. עם זאת, מניתוח פוסק הוק של נתוני המחקר שהוצג במהלך כנס TCT לשנת 2013 עלה כי הטכניקה של קירור מהיר של טמפרטורת הליבה של הגוף במהלך הכנסת התומכנים לעורקים הכליליים עשויה להגביל את גודל האוטם בחולים עם אוטמים לבביים קדמיים גדולים, המועברים למעבדת הצנתורים בתוך ארבע שעות מהופעת התסמינים.

חולים עם אוטם לבבי קדמי, הפונים בשלב מוקדם, היוו תת-קבוצה קטנה במחקר עם 120 חולים, שחולקו באקראי ל-Primary PCI עם ובלי היפותרמיה מושרית, כאשר בקבוצת ההתערבות נרשמה ירידה של כשליש בגודל האוטם לפי בדיקת MRI שבוצעה כארבע שעות לאחר מכן. השיפור לפי בדיקת MRI היה מובהק סטטיסטית, אם כי רק בקושי.

במסגרת המחקר חולקו באקראי חולים בתוך שש שעות מהופעת התסמינים; 61 עברו היפותרמיה מושרית לפני Primary PCI ו-59 חולים לא עברו פעולה זו. התהליך החל עם עירוי של תמיסת סיליין ב-4 מעלות צלזיוס, במינון של 10 מ”ג לק”ג בחולים עם אוטם לבבי קדמי ו-20 מ”ג לק”ג באלו עם אוטם לבבי תחתון, לאחר מכן הוכנס צנתר קירור אנדווסקולארי.

הכנסת התומכנים בוצעה ורה-פרפוזיה הושגה בטמפרטורת ליבה ממוצעת של 34.7 מעלות צלזיוס, ב-77% מהחולים בקבוצת ההתערבות טמפרטורת הליבה עמדה על 35 מעלות צלזיוס, או פחות. התהליך נמשך עם קירור למשך ארבע שעות לאחר הפרוצדורה.

בשתי הקבוצות, הזמן מהופעת התסמינים עד להקצאה האקראית עמד בממוצע על כ-130 דקות; הזמן מההקצאה האקראית לפתיחת העורק האחראי לאוטם עמד על 42 דקות בקבוצת ההתערבות ועל 33 דקות בקבוצת הביקורת.

מניתוח הנתונים אודות 82 החולים שפנו בתוך ארבע שעות מהופעת התסמינים עלה כי היפותרמיה לוותה בירידה של 21% בגודל האוטם לפי בדיקת MRI (P=0.049). הירידה לא הייתה מובהקת סטטיסטית בתת הקבוצה של החולים עם אוטם לבבי תחתון (13%, p=0.15), אך הייתה מובהקת סטטיסטית בקרב אלו עם אוטם לבבי קדמי (33%, P=0.046).

החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בהופעת חסימה מיקרווסקולארית או בערכי טרופונין, CK-MB או פפטידים נטריאורטיים.

מתוך כנס TCT לשנת 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה