קרדיולוגיה

האקדמיה האמריקאית לפדיאטריה קוראת להרחבת שימוש בקונדומים בקרב מתבגרים וצעירים (Pediatrics)

הצהרת מדיניות חדשה של האקדמיה האמריקאית לפדיאטריה (AAP) מצביעה על השכיחות הגבוהה הקיימת של הריונות לא מתוכננים ומחלות מין מדבקות (STIs) בין מתבגרים, ומספקת המלצות עדכניות להעלאת השימוש בקונדומים באוכלוסיה זו. ההצהרה פורסמה במהדורת נובמבר של Pediatrics .

המימצאים העיקריים המופיעים בהצהרה כוללים את הנקודות הבאות:


  • כחצי המהמקרים החדשים של STIs מופיעים במטופלים בגילאים 15-24 .

  • כ-20% מכל המקרים החדשים של הדבקות ב-HIV בארה”ב היו בקבוצת גיל של בין 13-24 .

  • שיעורי זיהומים בעגבת (סיפליס),זיבה (גונוריאה) וכלמדיה המשיכו לעלות בעשור האחרון במתבגרים וצעירים (עם חשש מיוחד לעליה בקרב נשים בהידבקות בזיבה וכלמדיה).

  • למרות ששיעורי הלידה בין מתבגרים בארה”ב נמוכים כיום בהשוואה ל-70 השנים האחרונות, שיעור הלידות בקרב נערות נותר גבוה בהשוואה למדינות מפותחות אחרות.  

 חברי הועדה שחיברו את ההמלצות מצאו גם כי מתבגרים שלא קיבלו חינוך מיני פורמלי היו בשכיחות של כ-50% להשתמש בקונדום בעת קיום המגע המיני הראשון שלהם, בהשוואה לאלה שקיבלו חינוך מיני פורמלי.

חברי הועדה סקרו מחקרים שעסקו בחינוך להגברת השימוש בקונדום ומניעת HIV בקרב צעירים מתחת לגיל 25 . הועדה, ממשיכה להמליץ, בדומה להצהרה הקודמת של ה-AAP משנת 2001 , על כך שיש לעודד מתבגרים להימנע מקיום יחסי מין. בנוסף, בהצהרה החדשה ה-AAP מדגיש עדיין את החשיבות שיש לרופאי הילדים בחינוך נערים ונערות באשר לאחריותם לפעילות מינית, ועידוד אלה שמקיימים יחסי מין לעשות שימוש בקונדומים.  

להלן ההמלצות המרכזיות:


  •  רופאי ילדים ורופאים אחרים צריכים לעודד תקשורת בין הורים למתבגרים בכל הנוגע לחינוך מיני ולהיעזר במקורות המידע שמספק ה-AAP .

  • רופאי ילדים ורופאים אחרים צריכים לספק תכנית חינוכית להורים במטרה לסייע להם לפתח כישורים הנדרשים להם לצורך קיום שיחות עם ילדיהם המתבגרים לגבי מניעת STI ושימוש בקונדום.

  • רופאי ילדים ורופאים אחרים נדרשים לשפר זמינות של קונדום עבור מתבגרים באמצעות אספקת קונדום במשרד הרופא כמו גם לתמוך בזמינות של קודנומים בקהילה.

  • בתי ספר צריכים להיחשב כמקומות מתאימים להפצה של קונדומים

  • רופאי ילדים נדרשים להעלות מודעות לכך שזמינות של קונדומים לא מעלה את התדירות של פעילות מינית: מחקרים מצאו שזמינות של קונדומים הייתה קשורה לדחיית קיום יחסי מין למשך 6 חודשים, ושהחינוך המיני לא השפיע על מועד התחלת קיום יחסי המין בקרב מתבגרים.

לדעת חברי הועדה ההתערבויות שמעלות זמינות וגישה לקונדומים מאוד יעילות כאשר הן משולבות בפעילויות חינוכיות וקהילתיות. התערבות המבוססת על הקליניקה גם נמצאה כיעילה בהעלאת שימוש בקונדומים והיא גם מומלצת ע”י המרכז לבקרת ומניעת מחלות , ה-CDC .

Pediatrics. 2013;132:973-981.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה