השוואה בין Apixaban ובין קומדין לפי סוג ומשך פרפור פרוזדורים (Eur Heart J.)

בכתב העת European Heart Journal מדווחים החוקרים על תוצאות מחקר חדש להשוואה בין Apixaban ובין קומדין בטיפול בפרפור פרוזדורים, מהן עולה כי Apixaban מהווה חלופה אטרקטיבית לקומדין בטיפול בחולים עם פרפור פרוזדורים ולפחות גורם סיכון אחד נוסף לאירועים מוחיים, ללא תלות בסוג או משך פרפור פרוזדורים.

לדברי החוקרים, עד כה לא היה ברור אם התועלת של הטיפול ב-Apixaban בחולים עם פרפור פרוזדורים משתנה לפי סוג או משך הפרעת הקצב.

מדגם המחקר כלל כ-18,000 חולים עם פרפור פרוזדורים (2,786 חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי ו-15,412 חולים עם פרפור פרוזדורים ממושך או קבוע), שחולקו באקראי לטיפול ב-Apixaban או קומדין. בניתוח המשני הנוכחי השוו החוקרים את התוצאות והשפעת הטיפול לפי סוג ומשך פרפור פרוזדורים. תוצא היעילות העיקרי הינו מדד משולב שכלל אירועים מוחיים איסכמיים או המורגיים או תסחיפים סיסטמיים. תוצא יעילות משנית כלל את שיעורי התמותה מכל-סיבה.

החוקרים מדווחים כי תועדה ירידה עקבית בשיעור האירועים המוחיים או התסחיפים הסיסטמיים, שיעורי תמותה מכל-סיבה ודימומים מג’וריים, עם טיפול ב-Apixaban בהשוואה לקומדין, בשני סוגי הפרעת הקצב. הטיפול ב-Apixaban היה עדיף על קומדין בכל תוצאי הסיום שנבחנו, ללא תלות במשך הפרעת הקצב בתחילת המחקר.

שיעורי האירועים המוחיים או תסחיפים סיסטמיים היה גבוה יותר משמעותית בחולים עם פרפור פרוזדורים קבוע או ממושך, בהשוואה לחולים עם פרפור פרוזדורים התקפי (1.52 לעומת 0.98%, p=0.003). כמו כן, זוהתה מגמה לפיה שיעורי התמותה היו גבוהים יותר בחולים עם פרפור פרוזדורים קבוע או ממושך (3.90 לעומת 2.81%, p=0.0002).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הסיכון לאירועים מוחיים, תמותה ודימומים מג’וריים היה נמוך יותר עם Apixaban בהשוואה לקומדין, ללא תלות בסוג ומשך פרפור פרוזדורים. למרות שהסיכון לאירוע מוחי או תסחיף סיסטמי היה נמוך יותר בחולים עם פרפור פרוזדורים התקפי, בהשוואה לפרפור פרוזדורים ממושך או קבוע, נראה כי Apixaban מהווה חלופה טובה לטיפול בקומדין בחולים עם פרפור פרוזדורים וגורם סיכון נוסף לאירועים מוחיים.

Eur Heart J. 2013;34(31):2464-2471

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה