הטיפול במשאף Tiotropium Respimat והסיכון לתמותה בחולי COPD (מתוך NEJM)

בכתב העת New England Journal of Medicine מתפרסמות תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ל- Tiotropium Respimat פרופיל בטיחות ויעילות דומה לזה של Tiotropium HandiHaler במינון של 18 מיקרוגרם בחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD או Chronic Obstructive Pulmonary Disease).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול ב-Tiotropium במינון של 5 מיקרוגרם עם משאף Respimat הוכח כבעל יעילות דומה לטיפול ב-Tiotropium במינון של 18 מיקרוגרם עם מערכת HandiHaler במחקרים מבוקרי-פלסבו, שכללו חולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית. למרות שטיפול ב-Tiotropium HandiHaler נקשר עם שיעורי תמותה נמוכים יותר, בהשוואה לפלסבו, עם טיפול ב- Tiotropium Respimat דווח על שיעורי תמותה גבוהים יותר, בהשוואה לפלסבו.

במסגרת המחקר האקראי, כפל-סמיות, שכלל כ-17,000 חולי COPD, החוקרים בחנו את היעילות והבטיחות של Tiotropium Respimat במינון חד-יומי של 2.5 מיקרוגרם או 5 מיקרוגרם, בהשוואה ל-Tiotropium HandiHaler במינון חד-יומי של 18 מיקרוגרם. תוצאי הסיום העיקריים כללו את הסיכון לתמותה (Respimat במינון של 5 מיקרוגרם או 2.5 מיקרוגרם לעומת HandiHaler) והסיכון להתלקחות ראשונה של COPD (Respimat במינון של 5 מיקרוגרם לעומת HandiHaler). כמו כן, החוקרים בחנו את הבטיחות הקרדיווסקולארית, כולל הבטיחות בחולים עם מחלה לבבית יציבה.

במהלך מעקב ממוצע של 2.3 שנים, הטיפול ב- Tiotropium Respimat נמצא כלא-נחות בהשוואה לטיפול ב-HandiHaler בכל הנוגע לסיכון לתמותה (Respimat במינון של 5 מיקרוגרם לעומת HandiHaler, יחס סיכון של 0.96; Respimat במינון של 2.5 מיקרוגרם לעומת HandiHaler, יחס סיכון של 1.00) וכלא-עדיף על טיפול ב-HandiHaler בכל הנוגע לסיכון להתלקחות ראשונה (Respimat במינון של 5 מיקרוגרם לעומת HandiHaler, יחס סיכון של 0.98). הסיבות לתמותה והיארעות סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים היו דומות בשלוש הקבוצות.

לסיכום, מהתוצאות עולה כי ל- Tiotropium Respimat ו-Tiotropium HaniHaler פרופיל בטיחות ויעילות דומה בחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית.

NEJM, September 8, 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה