משתתפים בטור דה פראנס נהנים מתוחלת חיים ארוכה יותר (מתוך כנס European Society of Cardiology)

בקרב רוכבי אופניים מקצועיים בצרפת שלקחו חלק בתחרויות בטור דה פראנס במהלך שישים השנים האחרונות תועדו שיעורי תמותה נמוכים משמעותית, בהשוואה לגברים בצרפת באוכלוסיה הכללית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס European Society of Cardiology.

בהערכת שיעורי התמותה הכוללים בקרב רוכבי אופניים בצרפת, שלקחו חלק בתחרות היוקרתית בין 1947-2012, החוקרים מצאו כי שיעורי התמותה באוכלוסיה זו היו נמוכים ב-41%, בהשוואה לגברים בצרפת, וכי שיעורי התמותה הנמוכים הללו היו עקביים לאורך זמן, כולל תקופות של שימוש משמעותי בתרופות לשיפור הביצועים. השיעור המופחת היה משמעותי בכל הנוגע לשיעורי התמותה עקב ממאירויות ומחלות לב וכלי דם, ולמרות שלא היה מובהק סטטיסטית בנוגע לגורמי תמותה אחרים, כל מגמות התמותה נטו לטובת רוכבי האופניים.

החוקרים מצאו כי בקרב רוכבי אופניים שהשתתפו בתחרויות טור דה פראנס בין השנים 1947-1951, תקופה שהיוותה למעלה מ-60% ממקרי התמותה בסקירה הנוכחית, תוחלת החיים הייתה ארוכה בשש שנים, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית.

מבין 786 רוכבי אופניים צרפתיים, שלקחו חלק בטור דה פראנס משנת 1947, 208 הלכו לעולמם. מבין אלו, 59 משתתפים מתו בשל מחלות ממאירות, בעיקר גידולים של מערכת העיכול, ריאות וערמוני, שיעור נמוך ב-44% מהצפוי בגברים באוכלוסייה הכללית. בדומה, שיעורי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם היו נמוכים ב-33% בהשוואה לצפוי באוכלוסיה הכללית.

בסיכומו של דבר, בקרב רוכבי אופניים תועד סיכוי גבוה יותר לתמותה מסיבות חיצוניות, אם כי מגמה זו לא הייתה מובהקת סטטיסטית, בהשוואה לגברים צרפתיים באוכלוסיה הכללית.

החוקרים הופתעו מהממצאים, שכן ציפו למצוא חסרון לתחרויות אלו ולמרוצים. עם זאת, נראה כי לא כך הדבר. הם מזהירים כי משתתפים בתחרויות טור דה-פראנס מהווים אוכלוסיה ספציפית מאוד. בנוסף, לא ניתן לקבוע באופן חד-משמעי כי הכושר הגופני הודות לשנות האימונים הרבות הוא האחראי לשיעורי התמותה המופחתים.

מתוך כנס European Society of Cardiology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה