קרדיולוגיה

מחקר ה-IN-TIME מוכיח שניטור ביתי באמצעות מערכת אוטומטית של חולי אי ספיקת לב משיג שיפור משמעותי בתוצאות הקליניות (ESC , מדסקייפ)

מחקר חדש שהוצג אמש בכנס החברה האירופאית לקרדיולוגיה באמסטרדם, הולנד, מחקר IN-TIME הצליח להוכיח שניטור של מכשיר מושתל בחולי אי ספיקת לב עשוי לשפר את התוצאות הקליניות שלהם.

החוקרים מדגישים כי זהו המחקר הראשון אשר מבוסס על ניטור מרחוק של מכשור מושתל בפרוטוקול של מחקר רנדומלי המדגים תועלת מובהקת של ניטור חולי אי ספיקת לב מתקדמת  בביתם באמצעות התקן מושתל. הם מציינים שמחקרים קטנים דומים בעבר הניבו תוצאות מעורבות, ושני מחקרים גדולים עם טל-רפואה בחולי אי ספיקת לב לא הצליחו להוכיח תועלת.

במחקר זה כל המיכשור היה של חברת ביוטרוניק והוא כלל CRT-D (מכשירי רהסיכנרוניזציה קרדיאלית משולבת עם דפיברילטור) שהושתלו בקרב 58% מהמשתתפים , ומכשירי ICD (דפיברילטורים) שהושתלו אצל 42% מהמשתתפים. המטופלים צויידו גם עם מערכת “קרדיו מסנג’ר” שהוצבה בבית וקלטה נתונים ששודרו מההתקנים המושתלים והעבירה אותם למרכז הניטור.

השתתפו בסה”כ 716 מטופלים שחולקו אקראית בין מערכת ניטור ביתית לקבוצת ביקורת שקיבלה טיפול סטנדרטי באי ספיקת לב. 82 מטופלים (מהם 30 בקבוצת הניטור הביתית) לא סיימו את תקופת המעקב בשל תמותה או אי רצון או יכולת להמשיך ולהשתתף בו.

לאחר 12 חודשים , פחות מטופלים באופן מובהק בקבוצת הניטור הביתי הגיעו ליעדי המחקר המרכזיים שכללו הרעה של ציון מתואם בסולם Packer (שילוב של תמותה, אישפוז למעלה מיממה בשל החמרה של אי ספיקת לב, וציון תפקודי לפי ה-NYHA ). מעבר לכך, פחות מטופלים בקבוצת הניטור הביתי נפטרו מכל סיבה במהלך תקופת המחקר.

בטבלה הבאה התוצאות המרכזיות המשוות בין קבוצת הניטור הביתי לטיפול הסטנדרטי:

















יעד מחקרי ניטור ביתי (%) טיפול סטנדרטי(%) p
הרעה באי ספיקת לב לפי סולם Packer 18.9 27.5 <0.05
תמותה מכל סיבה 3.4 8.7 <0.012

ההסבר של החוקר הראשי במחקר, ד”ר הינדריקס,  לשאלה מדוע מחקר זה הצליח להוכיח יעילות בעוד שאחרים נכשלו היה מערכת הניטור המתקדמת של ביוטרוניק שלדעתו היא המתקדמת ביותר עם זרימת מידע שעובדת בצורה טובה מאוד, עם ניטור אוטומטי מתקדם, שידורים אוטומטיים של מידע מבלי שהמטופל צריך לתפעל המערכת בעצמו, דבר שלפי הינדריקס קיים במערכות אחרות ועלול לשבש את התפקוד והיעילות של המערכת.

הינדריקס הוסיף גם שלדעתו ניתן יהיה בקלות להטמיע את המערכות שנבדקו במחקר בקליניקות בשל התהליך האוטומטי שלהן, כשהוא מציין את הנסיון הטוב שיש למכון הלב בליפציג שהכשיר לצורך כך צוות סיעודי המיומן בקריאת נתוני הניטור והפעלת הצוות הרפואי למעקב אחר אירועים חריגים המתקבלים על בסיס הניטור הביתי האוטומטי.

לדוווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה