קרדיולוגיה

מודל הערכת סיכון חדש להופעת אי ספיקת לב בקרב מטופלים עם פירפור פרוזדורים (Eur J Heart Fail)

אלגוריתם חדש להערכת הסיכון להתפתחות אי ספיקת לב (HF) בקרב מטופלים עם פירפור פרוזדורים (AF) מוצג כעת במאמר ב-Eur J Heart Fail .

המחברים מציינים ברקע ש-AF הוא גורם סיכון חזק ל-HF. הופעת HF קרב מטופלים עם AF קשורה עם עלייה בתחלואה ותמותה. אולם עד כה גורמי הסיכון החוזים את הופעת HF בקרב מטופלי AF בקהילה לא נקבעו באופן מבוסס.

אי לכך ניסו החוקרים להעריך את המשתנים הקלינים הקשורים לסיכון להופעת HF לאורך 10 שנים ב-725 מטופלים (גיל ממוצע 73.3 , 45% נשים) עם AF מתועד במסגרת מחקר הפרינגהאם.

שיעור אירועי ה-HF (שהסתכמו ב-161, מהם 45% נשים) היו דומים בגברים ונשים (4.3 ל-100 שנות אדם בגברים, ו-3.4 בנשים).

נמצא גם שגיל, BMI , היפרטרופיה של חדר שמאל (LVH), סוכרת, פירפור משמעותי, והיסטוריה של אוטם שריר הלב היו קשורים באופן חיובי עם הופעת אירועי HF במסגרת מודלים רבי משתנים. (עם C-statistic 0.71  , ברווח בר סמך של 0.67-0.75) .

החוקרים פיתחו אלגוריתם להערכת סיכון להערכת הסיכון האבסולוטי של HF במטופלי AF עם התאמת מודל טובה, כאשר ה-χ2  היה 7.29 וה-.

יישום האלגוריתם על אוכלוסיית המחקר הראה ש-47.6% מאירועי ה-HF הופיעו אצל גברים בשלישון העליון של הניקוד שקיבלו, לעומת 13.1% בשלישון התחתון. אצל נשים, בהתאמה, הופיעו 58.4% בשלישון העליון ו-18.2% בתחתון. 

מבחינת סוג ה-HF , נשים היו בסיכון גבוה יותר, אך לא מובהק סטטיסטי, ל-HF עם EF שמור, בהשוואה לגברים.

המחברים מסכמים כי גיל מבוגר, היפרטרופיה של חדר שמאל, BMI , סוכרת, פירפור משמעותי והיסטוריה של MI מהווים גורמי חיזוי להופעת HF בקרב מטופלים עם AF . השימוש באלגוריתם המוצע עשוי לסייע לדעתם בזיהוי המטופלים עם AF הנמצאים בסיכון הגבוה יותר לפתח HF .

Eur J Heart Fail. 2013;15(8):843-849

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה