טיפול ב-Apixaban בטוח ויעיל בחולים עם פרפור פרוזדורים שלא טופלו בקומדין (Am Heart J)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת American Heart Journal, עולה כי Apixaban בטוח ויעיל בחולים עם פרפור פרוזדורים, בין אם טופלו קודם לכן באנטגוניסטים לוויטמין K (דוגמת קומדין), ובין אם לאו.

מחקר קודם מצא כי בחולים שלא טופלו קודם לכן באנטגוניסטים לוויטמין K ייתכן סיכון מוגבר לדימומים ו/או תרומבוסים. אך על-בסיס נתוני מחקר ARISTOTLE, לא כך הדבר. השורה התחתונה היא כי התוצאות של טיפול ב- Apixaban הן עקביות לאורך מחקרים שונים וכי במחקר ARISTOTLE, כל תתי הניתוחים עד כה הדגימו תועלת אחידה של Apixaban בקבוצות חולים שונות.

במחקר ARISTOTLE נבחן הטיפול ב- Apixaban אל מול קומדין בחולים עם פרפור פרוזדורים וגורמי סיכון לאירועים מוחיים. ניתוח הנתונים החדש כלל 7,800 חולים שלא טופלו קודם לכן באנטגוניסטים לוויטמין K; מבין אלו, 3,912 חולים טופלו ב- Apixaban ו-3,888 טופלו בקומדין. מבין למעלה מ-10,000 חולים שטופלו קודם לכן באנטגוניסטים לוויטמין K, 5,208 טופלו ב- Apixaban ו-5,193 טופלו בקומדין.

התוצא העיקרי של המחקר היה שילוב של אירוע מוחי (איסכמי והמורגי) ותסחיפים סיסטמיים; דימומים מג’וריים הוגדרו כתוצא הבטיחות העיקרי.

בחולים שלא טופלו קודם לכן באנטגוניסטים לוויטמין K, יחס הסיכון לאירוע מוחי / תסחיף סיסטמי עמד על 0.86 לטובת Apixaban (אם כי ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית). בחולים שטופלו באנטגוניסטים לוויטמין K עמד יחס הסיכון על 0.73. בעוד שהתוצאות האחרונות היו מובהקות סטטיסטית, לא זוהתה אינטראקציה בין השפעת Apixaban ובין טיפול קודם באנטגוניסטים לוויטמין K.

באשר לדימום מג’ורי, יחס הסיכון עמד על 0.73 בחולים שלא טופלו בעבר באנטגוניסטים לוויטמין K ועל 0.66 באלו עם טיפול קודם באנטגוניסטים לוויטמין K. שוב, לא זוהתה אינטראקציה מובהקת סטטיסטית.

לאור זאת, הטיפול ב- Apixaban בהשוואה לקומדין בחולים עם פרפור פרוזדורים וסיכון מוגבר לאירועים מוחיים, מלווה בשיעורים נמוכים יותר של אירועים מוחיים / תסחיפים סיסטמיים ודימומים מג’וריים, הן בחולים המחליפים מטיפול באנטגוניסטים לוויטמין K והן בחולים המתחילים בטיפול בנוגדי-קרישה פומיים.

Am Heart J 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה