תוצאות מבטיחות לתאי גזע מכוונים לשריר הלב בטיפול באי-ספיקת לב (J Am Coll Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר C-CURE (Cardiopoietic stem Cell therapy in heart failURE), מהן עולה כי טיפול בתאי גזע המכוונים לשריר הלב הינה גישה ישימה ובטוחה עם סימנים לתועלת בחולים אי-ספיקת לב כרונית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הישימות והבטיחות של השתלת תאים המגנים על הלב, שמקורם במח העצם ולבחון סימנים לתועלת של הטיפול בחולים עם אי-ספיקת לב כרונית.

ברקע למחקר הם מסבירים כי במודלים פרה-קליניים של אי-ספיקת לב, טיפול בתאי גזע שנועדו להגן על הלב הביא לשיפור תפקוד חדר שמאל ושיפור רימודלינג פתולוגי.

מחקר C-CURE הינו מחקר פרוספקטיבי, רב-מרכזי, אקראי, שכלל חולים עם אי-ספיקת לב על-רקע מחלת לב איסכמית, שקיבלו טיפול סטנדרטי או טיפול סטנדרטי עם תאי גזע מכוונים. בקבוצת ההתערבות, מח עצם נקצר ובודדו תאי גזע מזנכימאליים שנחשפו לקוקטייל קרדיוגני. תאי גזע קרדיופויאטיים ניתנו באמצעות זריקות לתוך שריר הלב בהכוונת מיפוי של החדר השמאלי. תוצא הסיום העיקרי היה ישימות/בטיחות לאחר מעקב בן שנתיים. תוצאי סיום משניים כללו את מבנה ותפקוד הלב ומדדים להערכת התפקוד הקליני הגלובאלי שישה חודשים לאחר הטיפול.

החוקרים הצליחו להשיג תאי גזע מזנכימאליים שנחשפו לקוקטייל הקרדיוגני לכל מטופל, עם התאמת המינון ב-75% ומתן ללא סיבוכים ב-100% מהמקרים. החוקרים לא מצאו עדות לרעילות לבבית או סיסטמית מוגברת על-רקע טיפול בתאים קרדיופויאטיים. מקטע הפליטה של חדר שמאל השתפר עם הטיפול התאי (מ-27.5 ל-34.5) לעומת טיפול סטנדרטי בלבד (מ-27.8 ל-28.0, p<0.0001) ולווה בירידה בנפח החדר השמאלי בסוף הסיסטולה (24.8- מ”ל לעומת 8.8- מ”ל, p<0.001).

טיפול תאי הביא גם לשיפור מרחק ההליכה לשש דקות (62+ מטרים לעומת 15- מטרים, p<0.01) ותוצא קליני משולב טוב יותר, שכלל מדדים לבביים, כולל סיווג NYHA, איכות החיים, תפקוד גופני, אשפוזים והישרדות ללא-אירועים.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

J Am Coll Cardiol. 2013;61(23):2329-2338

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה