ההשפעה של Liraglutide על משקל הגוף לאחר ירידה במשקל בעקבות דיאטה (Int J Obes)

שילוב Liraglutide (ויקטוזה) עם פעילות גופנית ודיאטה הביא לשמירה על אובדן המשקל בעקבות דיאטה עם הגבלה קלורית, ולירידה נוספת במשקל הגוף במהלך 56 שבועות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש. החוקרים מוסיפים עוד כי חל שיפור בחלק מגורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במחקר בשלב 2 בנבדקים שמנים ללא-סוכרת, נמצא כי Liraglutide הביא לירידה בעלת משמעות קלינית במשקל הגוף. במחקר הנוכחי בשלב 3 הם ביקשו לבחון את התועלת של Liraglutide בשמירה על הפחתת משקל בעקבות דיאטה דלת-קלוריות.

מדגם המחקר כלל משתתפים הסובלים מעודף-משקל או השמנת-יתר, שאיבדו 5% ממשקל גופם ההתחלתי עם דיאטה דלת-קלוריות, שחולקו באקראי לטיפול ב- Liraglutide במינון 3.0 מ”ג ליום או פלסבו, למשך 56 שבועות. לאורך תקופת המחקר ניתן ייעוץ בנושאי תזונה ופעילות גופנית. תוצאי הסיום העיקריים כללו את שיעור השינוי במשקל הגוף מההקצאה האקראית, שיעור המשתתפים ששמרו על הירידה ההתחלתית במשקל הגוף ושיעור הנבדקים שאיבדו 5% ממשקל הגוף בעת ההקצאה האקראית.

מדגם המחקר כלל 422 משתתפים שאיבדו בממוצע 6.0% ממשקל גופם במהלך תקופת ההרצה של המחקר. מההקצאה האקראית עד לשבוע 56 חלה ירידה נוספת של 6.2% (בממוצע) במשקל הגוף עם טיפול ב- Liraglutide וירידה של 0.2% עם פלסבו (P<0.0001). שיעור גבוה יותר של מטופלים ב- Liraglutide, בהשוואה למטופלי פלסבו (81.4% לעומת 48.9%) שמרו על הירידה של 5% במשקל הגוף מתחילת המחקר (p<0.0001) ו-50.5% לעומת 21.8% מהמשתתפים איבדו 5% ממשקל גופם בעת ההקצאה האקראית (p<0.0001).

החוקרים כותבים כי הטיפול ב- Liraglutide הביא לשיפור קטן, אך מובהק סטטיסטית, במספר גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, בהשוואה לפלסבו. הפרעות במערכת העיכול היו נפוצות יותר עם Liraglutide, בהשוואה לפלסבו, אך מרבית האירועים היו זמניים ובחומרה קלה או בינונית.

לסיכום, מהנתונים עולה כי לטיפול ב- Liraglutide, במינון של 3.0 מ”ג ליום, תוצאות מבטיחות לשיפור השמירה על הירידה במשקל בעקבות דיאטה .

Int J Obes (Lond). 2013 Jul 1

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה