הבטיחות של Nitrous Oxide עם הרדמה כללית בחולים בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם (Anesthesiology)

למרות חשש מפני עליה ברמות הומוציסטאין לאחר מתן N2O (Nitrous Oxide) עם הרדמה כללית ונזק לשריר הלב, לפחות בחולים עם גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, העליה ברמות הומוציסטאין לא לוותה בעליה בערכי טרופונין סביב הניתוח במחקר אקראי במרכז יחיד.

הממצאים היו דומים גם בחולים הומוזיגוטים למוטאציה C677T ו-A1298C של גן MTHFR, המביא להגדלת התגובה של הומוציסטאין ל-N2O. הנתונים היו דומים ללא תלות בשאלה אם החולים טופלו בחומצה פולית לפני ולאחר מתן N2O, שהביא להפחתת העליה ברמות הומוציסטאין בעקבות N2O.

מהמחקר עולה כי אין סיכון לבבי מוגבר עקב עליה בערכי הומוציסטאין בתיווך N2O. לפיכך, הם מאמינים כי על-בסיס העדויות הזמינות, רופאים החשים כי ישנה תועלת למתן N2O למטופליהם אינם צריכים להימנע ממתן הטיפול בשל חשש מפני עליה חדה ברמות הומוציסטאין או הוריאנט של הגן MTHFR.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 500 חולים שהיו מיועדים לניתוח לא-לבבי, לטיפול ב-N2O בריכוז 60% לאורך הפרוצדורה, עם או בלי תוספי חומצה פולית וויטמין B12. כל החולים במחקר אובחנו עם מחלת עורקים כלילית, או לפחות שני גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, הכוללים עישון, יתר לחץ דם, היפרכולסטרולמיה, מחלת עורקים היקפית, סוכרת, או היסטוריה של אירוע מוחי או התקף איסכמי חולף.

בנוסף לשתי קבוצות ההקצאה האקראית, שכללו 250 חולים בכל קבוצה, המחקר כלל 125 חולים שעברו הרדמה ללא N2O או טיפול בתוספי הוויטמינים.

לוויטמינים ממשפחת B לא הייתה השפעה משמעותית על תוצא הסיום העיקרי, נזק לשריר הלב, כפי שהוגדר לפי עליה בערכי טרופונין בתוך 72 שעות מהניתוח: 13.2% לעומת 13.6% בקבוצת הפלסבו (p=0.91). עליה חדה ברמות הומוציסטאין לא עמדה בקורלציה עם רמות טרופונין.

מבין 98 חולים בשתי קבוצות ההקצאה האקראית שהיו הומוזיגוטים ל-C677T או A1298C, תוצא הסיום העיקרי תועד ב-11.2% לעומת 14.0% מהחולים ללא וריאנטים אלו או חולים הטרוזיגוטים לאחד מאלו (p=0.48).

החוקרים הופתעו לגלות כי מהממצאים עולה כי לגנוטיפ MTHFR C677T ו-A1298C לא הייתה השפעה על עליה ברמות הומוציסטאין בתיווך N2O. העשרת התזונה בחומצה פולית הביאה גם להפחתת ההשפעות של פולימפוריזם MTHFR.

Anesthesiology 2013; 119:1928

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה