סקר ברוקדייל: מידת הבטחון של הישראלים במערכת הבריאות הוא הנמוך במערב (‘דה מארקר’)

ממצאים עגומים למדי עולים מסקר של מכון ברוקדייל שנערך בסוף 2012 לגבי רמת הבטחון של ישראלים במערכת הבריאות המקומית, וכן לגבי השיעור הגבוה של ישראלים שנאלצים לוותר על תרופות וטיפולים, כך בכתבה שפורסמה הבוקר ב’דה-מארקר’. הסקר, המתפרסם מדי שנתיים, נחשב לחשוב והמקיף ביותר העוסק בתפיסותיהם של צרכני הבריאות על מערכת הבריאות המשרתת אותם. מהממצאים עולה כי על אף חוק ביטוח הבריאות הממלכתי, רק כ-50% מהנשאלים בטוחים כי יקבלו טיפול טוב במקרה של מחלה, לעומת 70-90% בעולם.

עוד עולה כי הציבור נותן את מבטחו ברופאים עצמם (קרוב ל-70%) אך הבטחון בקופת החולים יורד כבר ל-45% וחברות הביטוח ומשרד הבריאות זכו לאחוזים נמוכים בהרבה. כ-60% מהמשתתפים בראיון השיבו כי הם לא בטוחים כי יוכלו לרשות לעצמם מבחינה כלכלית את הטיפול לו יזדקקו במקרה של מחלה קשה,  שיעור גבוה לעומת 10-40% בעולם, ו-42% בארצות הברית בה מטופלים רבים לא מבוטחים כלל בביטוח בריאות.  נראה גם כי כ-9% מכלל הנשאלים טענו כי ויתרו על תרופות מרשם, ובין 12-20% ויתרו על טיפול רפואי או תרופה בכלל בגלל עלותם.  

בכתבה נכתב גם כי למרות הנאמר לעיל, ממצאי הסקר מצאו דווקא עליה בשביעות הרצון של המשיבים מקופות החולים שלהם, כש-90-95% מהנשאלים השיבו כי הם מרוצים או מרוצים מאוד מקופות החולים בה הם מבוטחים.

לכתבה מאת רוני לינדר-גנץ ב’דהמארקר’

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה