ההשפעה של צריכת תה וקפה על לחץ הדם (מתוך כנס European Society of Hypertension)

מניתוח רטרוספקטיבי גדול מצרפת עולות חדשות טובות לאוהבי קפאין החוקרים מצאו כי שתיית קפה או תה מלווה בירידה קטנה, אך מובהקת סטטיסטית, בלחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי. בנוסף, צריכת תה וקפה לוותה גם בירידה משמעותית בלחץ הפעימה ובקצב הלב, למרות שהירידה בקצב הלב הייתה גדולה יותר עם תה.

החוקרים הציגו את התוצאות במהלך כנס ה-European Society of Hypertension והסבירו כי מחקרים אחרים הציעו קשר בין צריכת קפה ותה ובין לחץ הדם, אך ניתוחים אלו לא היו חד משמעיים. חלק מהמחקרים הציעו כי ישנה תועלת, בעוד שאחרים לא זיהו קשר בין צריכת קפה/תה ובין לחץ הדם.

החוקרים הציגו את הנתונים אודות כ-176,000 משתתפים בגילאי 16-95 שנים, שעברו בדיקות רפואיות במרכז הרפואי בין 2001-2011. ההערכה התבססה רק על שאלון ששאל את המשתתפים אודות היקף צריכת קפה או תה בכל יום. החולים סווגו לשלוש קבוצות: אלו שלא שתו קפה/תה, אלו ששתו 1-4 כוסות ואלו ששתו למעלה מארבע כוסות.

מהנתונים עולה כי שתיית קפה תדירה יותר מתה, אם כי ישנם הבדלים בין המינים. גברים נטו הרבה יותר לשתות קפה, בעוד שנשים נהגו יותר לשתות תה. צריכת קפה נקשרה גם באופן מובהק עם עישון סיגריות, ערכי כולסטרול גבוהים יותר ומדדים גבוהים יותר בסולמות להערכת דיכאון ומתח. צריכת תה, מצד שני, לוותה בערכי כולסטרול נמוכים יותר, אך עם מדדים גבוהים דומים בסולמות להערכת מתח ודיכאון.

לאחר תקנון שכלל ערפלנים אפשריים, החוקרים מצאו קשר בין צריכת קפה ותה ובין ירידה משמעותית בלחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי, כמו גם משתנים אחרים.

החוקרים מאמינים כי תה הינו מקור משמעותי לפלבונואידים בדיאטה, וכי מרכיבים אלו עשויים לשפר את הרחבת כלי הדם.

מתוך כנס European Society of Hypertension

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה