הערכת תוצאות תומכנים מצופי Everolimus עם קובלט-כרום בטיפול ב-STEMI (מתוך J Am Coll Cardiol)

מתוצאות מטה-אנליזה חדשה עולה כי תומכנים מצופי Everolimus עם קובלט-כרום הם התומכנים הטובים ביותר לטיפול בחולים עם STEMI (ST-segment Elevation Myocardial Infarction).

החוקרים כותבים כי הנתונים מרגיעים מאוד ומוכיחים כי בחולים בסיכון הגבוה ביותר, אלו עם STEMI, תומכנים מדור-שני (תומכנים מצופי Everolimus עם קובלט-כרום) מהווים התקדמות משמעותית במונחים של בטיחות החולים והיעילות, בהשוואה לתומכני מתכת ערומים ותומכנים מדור ראשון (תומכנים מצופי תרופה).

הסקירה כללה 22 מחקרים עם כ-12,000 חולים שחולקו באקראי לטיפול בתומכנים מצופי Sirolimus, תומכנים מצופי Paclitaxel, תומכן מצופה Zotarolimus  (Endeavor) או תומכן מצופה Everolimus (Xience).

לאחר שנה אחת, בהשוואה לתומכני מתכת ערומים, הכנסת תומכן מצופה Everolimus עם קובלט-כרום לוותה בשיעורים נמוכים משמעותית של תמותה או אוטם לבבי (יחס סיכויים של 0.65), אוטם לבבי (0.55), תרומבוזיס דפיניטיבי של התומכן (0.32) ותרומבוזיס דפיניטיבי/סביר של התומכן (יחס סיכון 0.36) ותומכנים מצופי Sirolimus לוו בשיעורים נמוכים משמעותית של תמותה לבבית או אוטם לבבי (יחס סיכויים של 0.70).

מומחים שלא לקחו חלק במחקר טוענים כי תומכנים מצופי תרופה בחולים לאחר STEMI מהווים התוויה בדרגה IIa והמחקר הנוכחי בהחלט קורא תיגר על הנושא.

J Am Coll Cardiol 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה