הרגלי האכילה לפני גיל בית-ספר מנבאים רמות כולסטרול (CMAJ)

הרגלי אכילה ירודים בילדים לפני גיל בית-ספר מלווים בערכים גבוהים יותר של כולסטרול שאינו HDL, כך עולה מתוצאות מחקר חתך שפורסמו בכתב העת Canadian Medical Association Journal. מהנתונים עולה כי התערבויות המכוונות לקבוצת גיל זו עשויים להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם בעתיד.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר תומכים בטענות קודמות להתערבויות שנועדו לשפר את הרגלי האכילה של ילדים לפני גיל בית-ספר.

במסגרת המחקר גייסו החוקרים 1,856 ילדים בגילאי 3-5 שנים משבע מרפאות בטורונטו. הם אספו נתונים מלאים אודות הרגלי האכילה ודגימות דם מ-1,076 מהילדים שגויסו למחקר, ואלו היוו את אוכלוסיית המחקר. מדד Nutritional Screening Tool for Every Preschooler כלל חמישה הרגלי אכילה בילדות: האם התירו לילד לבחור מה לאכול, אם הילד אכל בזמן צפייה בטלוויזיה, מספר הארוחות שאכל כל יום, נוכחות השתנקות או קשיי בליעה בזמן אכילה, ואם הילד היה רעב או לא בזמן הארוחות כתוצאה משתייה תדירה.

החוקרים זיהו קשר משמעותי בין הרגלי האכילה ורמות כולסטרול שאינו HDL (p=0.03).

הנקודה העשויה להפתיע רופאים רבים נוגעת לכך שלמרות שזוהה קשר בין הרגלי האכילה לפני גיל בית-ספר ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם, לא זוהה קשר בין מדד צריכה תזונתית ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם. במילים אחרות, אופן האכילה של ילדים לפני גיל בית-ספר היה חשוב יותר ממה שאכלו בקביעת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

במידה וממצאי המחקר יאושרו, אזי ייתכן כי התערבויות לשיפור הרגלי האכילה של ילדים יסייעו במניעת מחלות לב וכלי דם במבוגרים.

מהתוצאות עולה כי הקשר בין הרגלי האכילה והסיכון למחלות לב וכלי דם מופיע בשלב מוקדם מאוד בחיים ועשוי לשמש כיעד אפשרי להתערבות מוקדמת.

CMAJ. Published online June 17, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה