קרדיולוגיה

ה-CDC מבקש להעלות את מודעות המטופלים הנמצאים בסיכון לזיהום אפשרי בליסטריה (מדסקייפ)


המרכז לבקרה ומניעה של מחלות בארצות הברית (CDC) הודיע אתמול כי על רופאים ליידע מטופלים מבוגרים או הסובלים ממערכת חיסונית חלשה וכן לנשים בהריון על הסיכון המוגבר לסבול מהרעלת מזון מליסטריה. הזיהומים שאירעו בשנים האחרונות היו קשורים בין השאר לאכילת גבינות רכות מחלב לא מפוסטר, בשרים ונקניקים שלא נשמרו או טופלו היטב וגם למלון קטלני אחד.

מהודעת ה-CDC עולה כי אמנם מדובר במצב נדיר למדי ( בין השנים 2009 ל-2011 דווח על 1651 מקרים של ליסטריוזיס) אך כי זיהום בליסטריה מביא לאשפוז יותר מזיהומי מזון אחרים והוא גורם המוות השלישי מבין הפתוגנים המועברים דרך אוכל: אחד מכל חמישה מטופלים הסובלים מליסטריוזיס ימות. מהסטטיסטקות עולהכי 6 מתולך 10 מקרים של זיהומים בפתוגן אירעו במבוגרים בני 65 ומעלה, בעוד שכמעט 15% מהזיהומים אירעו בנשים הריוניות. זיהום בהריון עלול להביא ללידת עובר מת, להפלה או למוות של הרך הנולד, וההסיכון לליסטריוזיס גבוה פי 10 אצל נשים הריוניות בהשוואה לשאר האוכלוסיה. מטופלים אחרים שנטו לסבול מליסטריוזיס היו בעלי מערכת חיסונית חלשה.

לפי הפרסום במדסקייפ, בארצות הברית ירדו שיעורי הזיהום בליסטריה בחדות מאז שנות התשעים, בשל שינוי בנהלים ושינויים שעברה תעשיית המזון, אך מאז תחילת שנות האלפיים לא נראתה ירידה נוספת. בין 2009-2011 אירעו בנוסף לזיהומים אקראיים גם כמה התפרצויות של ליסטריה אז נרשמו זיהומים בלמעלה ממאתיים אנשים, כשמחצית מההתפרצויות יוחסו לגבינות רכות מזוהמות, והזיהומים האחרים היו קשורים לסושי, סלרי חתוך, מלון ועוד. המלון המדובר אגב היה האשם בהתפרצות שגרמה למותם של 33 אנשים ולמחלה אצל למעלה ממאה אנשים, התפרצות שנחשבת לאחת מהרעלות המזון הקטלניות בארצות הברית.


ה-CDC מסביר כי ניתן להפחית את הסיכון לזיהום באמצעות טיפול הולם ואחסון נכון של המזון: באמצעות שטיפה של המוצר לפני האכילה או הבישול, שמירה במקרר, קניית גבינות רכות מפוסטרות בלבד, חימום מספק של הבשר, הנקניקיות והנקניקים, שטיפת ידיים במים חמים עם סבון לפני ואחרי חיתוך ואכילה של מלון ועוד.

לכתבה במדסקייפ

לפרטים נוספים באתר ה-CDC

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה