העישון כגורם סיכון משמעותי ל-STEMI במטופלים צעירים (JAMA Internal Medicine )

במטופלים בני 35 או צעירים יותר הסובלים מ- ST-segment-elevation MI (STEMI) חריף, נראה כי לעישון השפעה גדולה במיוחד בהשוואה לקבוצות גיל מבוגרות יותר, כך לפי מחקר שפורסם ב- JAMA Internal Medicine בשבוע שעבר.

המחקר נערך באוניברסיטת מישיגן  ועולה ממנו כי עישון הסיגריות שכיח במטופלים העוברים PCI לטיפול ב-STEMI מכל שכבות הגיל בהשוואה לאוכלוסיה הכללית, אך כי במטופלים צעירים שעוברים PCI הסבירות לעישון גבוהה פי 11. כמו כן נמצא כי שכיחות העישון בקרב מטופלים עם STEMI יורדת ככל שעולה הגיל. החוקרים מעריכים כי הורדת שיעור המעשנים ל-12% תביא למניעה של מאות מקרי STEMI בשנה רק במדינת מישיגן עצמה.

החוקרים ניתחו מידע שנאסף בין 2012-2010 ב-44 בתי חולים במישיגן המשתתפים במאגר –BMC2 (Blue Cross Blue Shield of Michigan Cardiovascular Consortium), שכולל מטופלים שעוברים PCI בבתי חולים שאינם פדרלים בארצות הברית. הם מצאו כי השכיחות של המעשנים בין קרוב ל-6900 מטופלים שעברו PCI בגלל STEMI היתה למעלה מ-46%, יותר מכפול משיעור המעשנים באוכלוסיה הכללית.  בקבוצת הגיל 18-34, יחס הסיכויים שאדם יעשן היה פי 11.4 בהשוואה לאוכלוסיה הכללית; שיעור המעשנים היה גבוה באופן מובהק בכל קבוצות הגיל בהשוואה לאוכלוסיה הכללית, אך ניכר כי היתה ירידה עקבית בכל 4 שנות גיל : פי 8.9 בקבוצת הגיל 35-39, לעומת פי 2.7 מהאוכלוסיה הכללית בקבוצת הגיל 65 או יותר.

 החוקרים מסכמים כי יש צורך לעודד הפסקת עישון כחלק ממאמץ המניעה של אירועים או מחלות קרדיווסקולרים, תוך התמקדות דווקא בקבוצות הגיל הצעירות.

לכתבה במדסקייפ

לתקציר המחקר

JAMA Intern Med. 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה