קרדיולוגיה

הערכת תוצאות הטיפול ב-Vildagliptin על מדדי תפקוד לבבי בחולי אי-ספיקת לב (מתוך כנס Heart Failure Congress)

בחולים עם הפרעה בתפקוד החדרי וסוכרת מסוג 2, טיפול ב- Vildagliptin (גאלבוס) אינו משפיע לרעה על מקטע הפליטה של חדר שמאל, בהשוואה לפלסבו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך קונגרס ה-Heart Failure Congress לשנת 2013.

החוקרים מסבירים כי בעוד שהמחקר ענה על תוצא הסיום העיקרי של העדר-נחיתות מובהקת סטטיסטית במונחים של שינוי במקטע הפליטה של חדר שמאל, בהשוואה לפלסבו, החוקרים זיהו עליה בנפח הסוף-דיאסטולי של חדר שמאל ובנפח סוף-סיסטולי, כמו גם עליה בנפח הפעימה.

כשליש עד מחצית מכלל החולים עם מקטע פליטה ירוד סבלו מסוכרת, אך למרות זאת, עדיין לא ידוע רבות אודות ההשפעה של מרבית הטיפולים להפחתת רמות הסוכר בדם על תפקוד חדר שמאל ו/או מצב אי-ספיקת לב. למעשה, מרבית המחקרים להערכת תרופות לטיפול בסוכרת לא כללו חולים עם אי-ספיקת לב. הממצאים בולטים עוד יותר, כעת שיודעים כי ישנן תרופות לטיפול בסוכרת העשויות לגרום לבעיות בחולי אי-ספיקת לב.

במחקר בשם VIVIDD (Vildagliptin in Ventricular Dysfunction Diabetes Trial)נכללו גברים ונשים בגילאי 18-65 שנים, עם סוכרת מסוג 2 ואי-ספיקת לב בדרגת NYHA של 1-3, שקיבלו טיפול בהתאם להנחיות. מקטע הפליטה של חדר שמאל עמד על 30.6% ב-128 החולים שחולקו באקראי לטיפול ב- Vildagliptin ו-29.6% ב-126 החולים בקבוצת הפלסבו. ממוצע ערכי HbA1c עמד על 7.8%.

המחקר ענה על תוצא הסיום העיקרי להעדר-נחיתות בהשוואה לפלסבו, במונחים של שינוי במקטע הפליטה של חדר שמאל מתחילת המחקר עד לאחר 52 שבועות. בנוסף, ערכי HbA1c היו נמוכים משמעותית. בהשוואה לפלסבו, זוהתה עליה מובהקת סטטיסטית בנפח הסוף-דיאסטולי של חדר שמאל (הבדל של 17.06 מ”ל בהשוואה לפלסבו) ומגמה לפיה חלה עליה בנפח הסוף-סיסטולי של חדר שמאל (הבדל של 9.44 מ”ל בהשוואה לפלסבו).

בסה”כ, לא זוהו הבדלים בין הקבוצות בזמן עד לאירוע קרדיווסקולארי ראשון (35 אירועים בקבוצת ההתערבות לעומת 31 אירועים בקבוצת הפלסבו), אך מספרית זוהו יותר מקרי תמותה קרדיווסקולארית  בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (שבעה מקרי תמותה לעומת ארבעה מקרי תמותה, בהתאמה). בנוסף, זוהו 11 מקרי תמותה בקבוצת ההתערבות וארבעה מקרי תמותה בקבוצת הפלסבו, אך ההבדלים בתמותה לא היו מובהקים סטטיסטית.

לידיעה ב-TheHeart


מתוך כנס Heart Failure Congress

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה