קרדיולוגיה

עד כמה שכיח הדיווח השגוי על הסיבה לתמותה בתעודת המוות בארצות הברית ? (Preventing chronic diseases)

מחקר חדש מצא כי אחוז גבוה למדי (48-58%) של מתמחים ביותר ממחצית מתכניות ההתמחות בניו יורק מילאו ביודעין סיבת מוות שגויה על תעודת המוות עליה היו חתומים. טעויות כאלו פוגעות בהמשך הלכה למעשה בנכונות של ניתוחים אפידימיולוגיים, מחקרים על יעילות תכניות בריאות האוכלוסיה או במעקב אחר מחלות.

תעודת המוות מכילה כאמור מידע החשוב באיסוף נתונים אפידימיולוגיים, בריאות הציבור, מעקב אחר מחלות ותכניות בריאות באוכלוסיה. ברב בתי החולים בארצות הברית, האחראים על מילוי תעודה זו הם הרופאים המתמחים. מטרת המחקר הנוכחי היתה להעריך את נסיונם ודעתם של הרופאים הללו בבתי חולים בעיר ניו יורק לגבי הדיוק בדיווח על סיבת המוות .

החוקרים ערכו סקר אינטרנטי אנונימי במאי ויוני 2010 ובו 32 שאלות שנשלח לכל תכניות ההתמחות לרפואה פנימית, רפואה דחופה וכירורגיה כללית בעיר ניו יורק. תשובותיהם של המשיבים נותחו לפי תחום ההתמחות ולפי נסיונו של הרופא בדיווח על מוות. רופאים שחתמו על יותר מ-11 תעודות מוות בשלוש השנים האחרונות נחשבו כמשיבים בעלי היקף פעילות גבוה. 

מבין 521 מתמחים מ-38 תכניות התמחות השתתפו במחקר (כ-50% מאלה שהשאלון נשלח אליהם בסה”כ), 178 (34%) היו המשיבים בעלי הנסיון הרב יותר.

רק כ- 33% מכל המשיבים וכ-22% מהמשיבים המנוסים האמינו כי סיבת המוות המוודחת בתעודה היא מדויקת. מבין המשיבים, כמעט 50% מכללם ו-60% מהמנוסים יותר דיווחו בעבר ביודעין על סיבת מוות שגויה.  מבין אלה שענו שדיווחו על סיבת מוות שגויה ביודעין, למעלה מ-75% טענו כי עשו זאת מאחר שהמערכת לא היתה מקבלת את הסיבה האמיתית והנכונה, כ-40% עשו זאת כי אנשי הנהלה בבית החולים הורו להם להכניס סיבה אחרת מזו האמיתית, כ-30% דיווחו כי הפתולוג הורה להם לשנות את סיבת המוות וכ-64%  דיווחו כי מחלת לב וכלי דם דווחה לעתים הקרובות ביותר כסיבת המוות באופן שגוי. 

החוקרים מסכמים כי רופאים רבים תיעדו לעתים קרובות ביודעין סיבות מוות שגויות בתעודות המוות עליהם חתמו.  לדברי החוקרים, יש לשפר את מערכת התיעוד והדיווח על סיבות מוות כך שיקבלו דיווחים על גורמים שונים, כמו גם לדאוג להדרכה טובה יותר של המתמחים בדיווח על סיבת המוות בתעודת המוות.

לתקציר המחקר

Prev Chronic Dis 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה