קרדיולוגיה

הגזירות במערכת הבריאות הכוללות העלאת השתתפות המבוטחים והקפאת הרחבת טיפולי שיניים גוררות ביקורת קשה (דהמרקר)

גם בתחום הבריאות הציבור עומד לשאת ב”גזירות” בכדי לצמצם את הגירעון, וזאת באמצעות הגדלת ההשתתפות העצמית על ביקור אצל רופא ראשוני, אגרת מיון, חבישה ומכשירי שמיעה.

ע”פ תכנית האוצר הצפי הוא לגבות בצורה זו כ-200 מיל’ ש”ח נוספים מהמבוטחים (מעבר לכ-2.5 מיליארד ש”ח השתתפות עצמית של רכישת תרופות ו-530 מיל’ ש”ח על ביקורי רופא) , מה שיאפשר לאוצר להקטין את ההזרמה וההשתתפות של הממשלה בתקציבי הקופות בסכום זה.

בכתבה בדהמרקר מעירה הכתבת רוני לינדר בצדק שהגדלת ההשתתפות העצמית היא בניגוד למגמה הרצוייה של מס פרוגרסיבי שכן היא פוגעת בעיקר בשכבות הביניים והשכבות החלשות (לתשומת לב שר האוצר יאיר לפיד..) .

על המהלך הזה נמתחת גם ביקורת קשה מצד מאירגון רופאים לזכויות אדם שהגדירו את המהלך כאווילי.

יש לציין שקולה של שרת הבריאות החדשה (וכזכור, חברת מפלגתו של שר האוצר לפיד)  בנושאים אלה טרם נשמע למעט הודעה ש”השרה לומדת את החומר”.

לכתבה

בתוך כך, ביקורת נוספת על תכנית הקיצוצים בתחום הבריאות מגיעה מסגן שר הבריאות עד לאחרונה, הרב יעקב ליצמן , אשר מבקר את ההחלטה להקפיא את ההרחבה שתוכננה בתחום טיפולי שיניים חינם במסגרת סל הבריאות לילדים עד גיל 14 . במכתב שהפנה לשרת הבריאות ולראש הממשלה כינה ליצמן את החחלטה כ”הרסנית וומהווה פגיעה ישירה בילדי ישראל”.  ההרחבה הייתה אמורה להיכנס לתוקף ביולי 2013.

לכתבה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה