ההשפעה של מטבוליזם של פוספטידיל-כולין על הסיכון למחלות לב וכלי דם (N Engl J Med)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine עולה כי ייצור TMAO (trimethylamine-N-oxide) מפוספטידיל-כולין בתזונה תלוי במטבוליזם ע”י אורגניזמים במערכת העיכול, כאשר רמות מוגברות מלוות בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים בבעלי חיים שפורסמו לאחרונה הדגימה קשר בין מטבוליזם של אורגניזמים במערכת העיכול של פוספטידיל-כולין ובין מחלת עורקים כלילית, דרך ייצור מטבוליט המעודד טרשת עורקים, TMAO. כעת הם בחנו את הקשר בין המטבוליזם של פוספטידיל-כולין, רמות TMAO וסיבוכים קרדיווסקולאריים בבני אדם.

החוקרים העריכו את רמות TMAO רמות כולין ובטאין בדם ובשתן במשתתפים בריאים לפני ואחרי דיכוי אורגניזמים במערכת העיכול עם טיפול אנטיביוטי רחב-טווח. הם המשיכו ובחנו את הקשר בין רמות TMAO בצום ובין היארעות סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים (תמותה, אוטם לבבי או אירועים מוחיים) במהלך שלוש שנות מעקב אחר 4,007 משתתפים שעברו אנגיוגרפיה כלילית אלקטיבית.

החוקרים מדווחים על עליה עם הזמן ברמות TMAO, כמו גם מטבוליטים אחרים של כולין, לאחר מבחן תגר עם פוספטידיל-כולין. הרמות של TMAO בדם היו מדוכאות באופן משמעותי לאחר מתן אנטיביוטיקה והופיעו שוב לאחר הפסקת הטיפול האנטיביוטי. עליה ברמות TMAO בדם לוותה בסיכון מוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים עם יחס סיכון של 2.54 (השוואת הרמות הגבוהות והנמוכות ביותר, p<0.001).

החוקרים כותבים כי עליה ברמות TMAO ניבאה סיכון מוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים לאחר תקנון לגורמי סיכון מקובלים (p<0.001), עם תוצאות דומות באוכלוסיות בסיכון נמוך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ייצור TMAO תלוי במטבוליזם של אורגניזמים במערכת העיכול ורמות גבוהות שלו מלוות בסיכון מוגבר להיארעות אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים.

N Engl J Med 2013; 368:1575-1584

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה