המעבר מהפרינט לאונליין: גם בעולם התוכן הרפואי (מדסקייפ)


האם הפרינט מת? כנראה שטרם, אבל עולם העיתונות משתנה. עיתונים משתמשים יותר ויותר באינטרנט ו…כך גם המוציאים לאור של הג’ורנאלים השונים של עולם הרפואה והמחקר. כתבה במדסקייפ (שמקורה ברויטרס) מתארת את השינויים העוברים על התחום כיום וסוקרת את המעבר מהפרינט לדיגיטל בעולם הידע הרפואי .

נראה כי יותר ויותר רופאים משתמשים בטאבלטים, במחשב ובאפליקציות של הטלפון הנייד ונראה שאלו הפכו חיוניים: הם מאפשרים לרופא להתעדכן בגליונות הרפואיים של המטופלים, להגיע למאגרי מידע, למחקרים ועבודות רלוונטיות בתחום התמחותם, דרך ג’ורנאלים רפואיים ואתרים ייעודיים. המוציאות לאור לא נותרו אדישות, וכדי לשמור על הקוראים ולהמשיך להשאר רלוונטיות, הן מעבירות חלק ניכר מן העסקים שלהם מפורמט מודפס לפורמט אלקטרוני.

רופאים ואחיות רבים מביאים עמם את הטאבלטים לבית החולים והמרפאות, ואפילו לחדרי הניתוח, כך בארצות הברית ומגמה דומה קיימת גם באירופה; הם מאזינים לפודקאסטים (תכני אודיו, כמו תוכנית רדיו להאזנה בזמן הרצוי) של מגזינים שונים כשהם נוהגים, כשהם רצים או רוכבים על אופניים; מנהלים את סבב הרופאים כשהם מחזיקים בטאבלט/ אייפאד ובוחנים בזמן אמת התוויות נגד ותופעות לוואי לתרופות עבור מטופליהם. 

אחד היתרונות הבולטים של האפליקציות, בשונה מהמגזינים המודפסים, הוא שהן מאפשרות שימוש בתוכן מוקלט או מצולם ויכולות לספק, מלבד הרצאות והסברים גם הדגמות ממש של חידושים ניתוחיים  למשל, הקשים להדגמה במהדורה המודפסת. רופאים רבים משתמשים באפליקציות ובאתרים השונים המאפשרים להם למצוא נתונים קליניים עדכניים ממחקרים שנבדקו על ידי מומחים בתחומם.


האם תפיסת הידע השתנתה? סטודנטים לרפואה שיננו במשך שנים את ההסתעפויות של כל עצב וכל בליטה ושקע במח ואת שמות העצמות בכף הרגל,  כמו גם התוויות נגד ותסמיני מחלות, אבל הטכנולוגיה כיום מאפשרת לרופא לחפש מידע בזמן אמת ופחות להסתמך על האנצקלופדיה האנושית שהוא, מאחר שמידע מעודכן ומפורט, תיאורטי ומעשי, נמצא ברשת כמו גם נתונים וגילויים חדשים ברפואה שהיא evidence-based. המוציאות לאור וחברות התוכן (Wolters Kluwer, Reed Elsevier, Reuters למשל ) מציעות כבר כאמור מאות של ג’ורנאלים רפואיים הנמכרים וזמינים כאפליקציות לאייפד, כמו גם ספרים ותוכן נוסף, וחלק הולך וגדל של ההכנסות של ההוצאות הגדולות מגיעות מהמהדורות אונליין של המגזינים או ממוצרים אלקטרוניים שונים.  

לכתבה במדסקייפ

הערת המערכת : אנחנו באימד משתדלים כמובן גם לספק את התכנים הדרושים לכם באופן דיגיטלי… ולכן מציעים סקירות מוקלטות, הרצאות במולטימדיה, בדיקת אינטרקציות בין תרופתיות, מחשבונים רפואיים, אתראות בזמן אמת לנושאים נבחרים, קורסים אינטרנטיים ועוד.  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה