קרדיולוגיה

השוואה בין נוגדי-קרישה פומיים חדשים ובין קומדין למניעה שניונית של אירועים מוחיים (מתוך כנס ה-American College of Cardiology 2013 Scientific Sessions)

שלוש התרופות מהדור החדש של נוגדי-קרישה פומיים יחדיו, אינם יעילים יותר מקומדין במניעה שניונית של אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים, שאינו על-רקע מחלת מסתמים, כך עולה מסקירה שכללה נתונים משלושה מחקרים אקראיים גדולים בנושא.  עם זאת, נראה כי התכשירים החדשים מפחיתים משמעתית את הסיכון לאירועים מוחיים על-רקע דימומים, בהשוואה לתרופה הישנה. ממצאי הסקירה הוצגו במהלך כנס מדעי מטעם ה-American College of Cardiology.

החוקרים התמקדו ספציפית בחולים עם היסטוריה של אירועים מוחיים או התקפים איסכמיים חולפים ולא זיהו הבדל יחסי בתועלת למניעה שניונית של אירועים מוחיים עם שלוש התרופות, שכללו את Dabigatran etexilate (פרדקסה), Apixaban (אליקוויס) ו-Rivaroxaban (קסרלטו).

למרות שניתוח נתונים מסוג זה נערך בעבר, הוא עדיין לא נערך בתת-קבוצה של חולים בסיכון גבוה למניעה שניונית של אירועים מוחיים.

החוקרים מכירים במגבלות של סקירה מסוג זו, ששילבה נתונים ממחקרי RE-LY (הערכת Dabigatran במינון 110 מ”ג או 150 מ”ג, פעמים ביום), ARISTOTLE (Apixaban במינון 5 מ”ג, פעמיים ביום) ו-ROCKET-AF (Rivaroxaban במינון 20 מ”ג, פעם ביום) בחולים עם היסטוריה של איסכמיה צרברווסקולארית. לאור זאת, התוצאות משמשות רק לביסוס היפותזה שתבחן במחקרים פרוספקטיביים.

עם זאת, הסקירה שהוצגה בכנס זכתה להרבה ביקורות, חלקית בשל אותן אזהרות שהביעו החוקרים מפני פרשנות-יתר של הנתונים. כמו כן, עלו דעות סותרות בנוגע לערך שיש לבחינת מחקרים שונים יחדיו.

מתוך כנס ה-American College of Cardiology 2013 Scientific Sessions

לידיעה במדסקיייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה