תוספי n-3 PUFA עשויים לסייע בהורדת התמותה מאי ספיקת לב כרונית (Am Heart )

נטילה של תוסף n-3 PUFA מעלה את רמות חומצות השומן EPA ו-DHA במטופלים עם אי ספיקת לב כרונית, ועשויה לסייע בהורדה בתמותה מאי ספיקת לב, כך לפי מחקר חדש שפורסם ב-American Heart Journal.

החוקרים יצאו מנקודת הנחה כי הטיפול באמצעות חומצות שומן chain n-3 polyunsaturated ארוכות (n-3 PUFAs) עשוי לשפר את מצבם הקליני של חולים עם אי ספיקת לב (HF). הם מדדו את רמות n-3 PUFAs בפלסמה בתחילת המחקר ולאחר 3 חודשים, בכ-1200 משתתפים הסובלים מאי ספיקת לב כרונית (כחלק ממחקר GISSI-Heart Failure ) שקיבלו תוספים יומיומיים של N-3 PUFA במינון של גרם ליום, או פלצבו. נבחן הקשר בין רמות N-3 PUFA בסרום למאפיינים קליניים, לטיפול הפרמקולוגי, להרגלי התזונה ולרמות של ביו מרקרים בסרום, כמו גם לתמותה.

בתחילת המחקר רמות n-3 PUFA (5.1 ± 1.8 mol%) בסרום היו קשורות לרמות הצריכה של דגים בדיאטה, עם הבדל ממוצע של 43% בין מטופלים עם הצריכה הנמוכה או הגבוהה ביותר. רמות EPA, (eicosapentaenoic acid) בתחילת המחקר, אך לא DHA (docosahexaenoic acid) נקשרו בקשר הפוך לרמות של C-reactive protein בגוף כמו גם של pentraxin-3, adiponectin, natriuretic peptide ולרמות הטרופונינים.  לאחר שטופלו במשך שלושה חודשים ב- n-3 PUFA עלתה רמתה בסרום ב-43%, בלי קשר לצריכת הדגים בתזונה, וכן נראתה עליה ב-EPA, שנקשרה לירידה ב- pentraxin-3. לאחר ניתוח רב משתנים שכלל גם ביומרקרים בסרום, לרמות נמוכות של EPA, אך לא DHA בתחילת המחקר, לא היה קשר לעליה בתמותה.

החוקרים מסכמים כי לפני שקיבלו את תוסף התזונה, רמת ה- circulating n-3 PUFA במטופלים הסובלים מאי ספיקת לב כרונית היתה תלויה בעיקר בצריכת הדגים בתזונה , והיתה קשורה בקשר הפוך לסמני דלקת ולחומרת המחלה. לאחר שלושה חודשים של  נטילת התוסף, ערכי ה-EPA בסרום השתפרו משמעותית כמו גם ערכי DHA, ללא קשר לצריכת דגים בתזונה, וכן הביא לירידה ברמות של pentraxin-3. רמות נמוכות של EPA נקשרו בקשר הפוך לתמותה הכללית במטופלים עם HF.

לתקציר המחקר

http://www.medscape.com/viewarticle/779395

Am Heart J. 2013;165(2):208-215. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה