קרדיולוגיה

המודעות של נשים למחלות לב כגורם העיקרי לתמותה בנשים כמעט והוכפלה ב-15 השנים האחרונות; בקרב קבוצות מיעוט אתניות המודעות עודנה נמוכה (Circulation)

על פי סקר שנערך בניו יורק ב-2012 ופורסם בגליון האחרון של Circulation, נראה כי המודעות למחלות לב וכלי דם (CVD) כגורם העיקרי למוות בנשים עלה מ-30% בסקר דומה שנערך ב-1997 ל-56% בסקר הנוכחי. עם זאת, לא נראה הבדל משמעותי מסקר שנערך ב-2009, אז רמת המודעות לכך עמדה על 54%. ובכל זאת, מאז 1997 כמעט והוכפלה המודעות לכך שמחלות לב הן גורם התמותה מספר אחד בנשים, אף שבקרב אפרו אמריקאיות והיספניות המודעות נותרה נמוכה יותר, דומה לרמת המודעות בקרב נשים לבנות לפני כ-15 שנים. הכותבים מדגישים כי יש להשקיע מאמצים במתן מידע ספציפית לקבוצות מיעוט אתניות בהן רמת המודעות למצב נמוכה, או הסובלות משיעור גבוה יותר של תמותה מ-CVD או מגורמי הסיכון.

ממצאים נוספים מעניינים שעלו היו כי דווקא קבוצת הגיל הצעירה, של נשים בנות 25-34, היו בעלות המודעות הנמוכה ביותר לגורם הסיכון לתמותה יחסית לשאר קבוצות הגיל, 44%; המודעות לתסמינים לא טיפוסיים להתקף לב עלתה גם היא כמעט פי 2 מאז 1997, אך נותרה נמוכה באופן יחסי (18%). יותר נשים ענו שהן יתקשרו לקבלת עזרה רפואית דחופה אם יסבלו מתסמינים, 65% מול 53% ב-2009 ; זאת לעומת 81% מהנשים שדיווחו שיזמינו אמבולנס אם יחשבו שאדם אחר סובל מהתקף לב. אחת מכל חמש נשים שענתה בסקר אונליין דיווחה כי הרופא המטפל שוחח איתה על התקפי לב לפחות פעם אחת. למעלה מרבע מהנשים דיווחו גם על דיכאון, גורם שעלול להפריע בהתמדה במניעת מחלות לב וגורמי הסיכון למחלה.

לידיעה במדסקייפ

לתקציר הסקר

Circulation 2012

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה