מה בין צריכת ביצים ובין סיכון למחלת לב כלילית ואירועים מוחיים? (BMJ)

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי צריכת ביצים אינה מלווה בסיכון מוגבר למחלת לב כלילית או אירועים מוחיים. עם זאת, בחולי סוכרת זוהה סיכון מוגבר למחלת לב כלילית, עם סיכון מופחת לאירועים מוחיים המורגיים,.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון ולכמת את הקשר האפשרי בין צריכת ביצים ובין הסיכון למחלת לב כלילית ואירועים מוחיים. הם ערכו מטה-אנליזה של מחקרי עוקבה פרוספקטיביים שזוהו בחיפוש במאגרי PubMed ו-Embase.

שמונה מאמרים עם 17 דיווחים (9 דיווחים של מחלת לב כלילית ושמונה דיווחים של אירועים מוחיים) ענו על הקריטריונים לסקירה (3,081,269 שנות-אדם ו-5,847 מקרים חדשים של מחלת לב כלילית, ו-4,148,095 שנות-אדם ו-7,579 מקרים חדשים של אירועים מוחיים). לא זוהתה עדות לקשר ליניארי בין צריכת ביצים ובין הסיכון למחלת לב כלילית או אירועים מוחיים.

הסיכון היחסי הכולל למחלת לב כלילית עם הוספת ביצה אחת ביום עמד על 0.99. באשר לאירועים מוחיים, הסיכון היחסי המשולב עם הוספת ביצה נוספת ביום עמד על 0.91, ללא הטרוגניות בין המחקרים.

מניתוח הנתונים לפי תתי-קבוצות באוכלוסיית חולי סוכרת, הסיכון היחסי למחלת לב כלילית, בהשוואת הצריכה הרבה אל מול הצריכה המעטה ביותר של ביצים, עמד על 1.54. בנוסף, באלו עם צריכת ביצים גבוהה יותר נרשמה ירידה של 25% בסיכון לאירועים מוחיים המורגיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במחקר לא זוהה קשר בין צריכת ביצים ובין סיכון מוגבר למחלת לב כלילית או אירועיים מוחיים. עם זאת, לאור הקשר שזוהה בחולי סוכרת הם קוראים לערוך מחקרים נוספים.

BMJ

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה