התועלת של טיפול לילי במשתנים בחולים עם יתר לחץ דם (Ther Adv in Drug Safe)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי למרות שהטיפול במשתנים הביא לירידה דומה בלחץ הדם ובמדדים הלבביים על-רקע יתר לחץ דם, באלו שנטלו את הטיפול בלילה תועדו ערכים טובים יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול כרונותרפי בשעות הלילה בתרופות להפחתת לחץ דם הביא לאיזון טוב יותר של לחץ הדם ולהגנה מפני תחלואה ותמותה על-רקע מחלות לב וכלי דם. עד כה, תופעה זו הוכחה עבור מספר משפחות תרופות, למעט תיאזידים. לאור התגובה הייחודית של לחץ הדם לטיפול בתיאזידים בחולים ממוצא אפריקאי-אמריקאי, החוקרים ביקשו לבחון אם טיפול כרונותרפי בשעות הלילה בתיאזידים מביא לאיזון טוב יותר, כפי שכבר הוכח עם משפחות תרופות אחרות.

החוקרים ערכו תת-ניתוח של מחקר כרונתרפי גדול עם תרופות להורדת לחץ דם באפריקאים מניגריה. החוקרים התמקדו בתת-אוכלוסיה זו של חולים שמחלתם הייתה מאוזנת לאחר 12 שבועות טיפול מונותרפי בתיאזידים. החוקרים בחנו את ההבדלים בין אלו שטופלו בלילה ואלו שטופלו בבוקר.

שתי הקבוצות היו דומות בכל המדדים בתחילת המחקר. לאחר 12 שבועות טיפול מונותרפי, בחולים שטופלו בתרופות בלילה לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי היה נמוך יותר, אם כי איזון לחץ דם הושג הן עם טיפול בשעות הבוקר והן עם טיפול בשעות הלילה. כמו כן, חלה נסיגה גדולה יותר בדופן החדר השמאלי והמחיצה וכן במסת החדר השמאלי עם טיפול בשעות הלילה.

לאור ממצאי המחקר החוקרים כותבים כי ניתן להמליץ על נטילת משתנים לפני השינה, בדומה לטיפולים אחרים המותאמים לשעון הביולוגי. הם קוראים לבחון את ההשפעה של הטיפול הלילי על שיעורי התחלואה והתמותה על-רקע יתר לחץ דם.

Ther Adv in Drug Safe. 2012;3(6):273-278

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה