קרדיולוגיה

מהי גישת הטיפול הטובה ביותר בחולים עם היצרות חוזרת לאחר השתלת תומכנים מצופי תרופה (Lancet)

בכתב העת Lancet פורסמו תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למניעת צורך בהשתלה חוזרת של תומכנים, השימוש בבלון מצופה Paclitaxel מהווה גישה יעילה בחולים עם היצרות חוזרת לאחר השתלת תומכן מצופה תרופה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין גישת טיפול מבוססת במקרים של היצרות חוזרת לאחר השתלת תומכן מצופה-תרופה; האפשרויות הנוכחיות כוללות השתלת תומכן חוזרת עם תומכן מצופה תרופה, בלון מצופה תרופה, או אנגיופלסטיה עם בלון בלבד.

במחקר ISAR-DESIRE 3 (Intracoronary Stenting and Angiographic Results: Drug Eluting Stent In-Stent Restenosis: 3 Treatment Approaches) בחנו החוקרים את העדר הנחיתות של בלון מצופה-Paclitaxel, בהשוואה לתומכן מצופה-Paclitaxel, והעדיפות של שתי גישות אלו בהשוואה לאנגיופלסטיה עם בלון במבוגרים עם היצרות חוזרת לאחר השתלת תומכן מצופה תרופה.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 402 חולים עם היצרות חוזרת (לפחות 50% לאחר השתלת תומכן) לטיפול המבוסס על בלון מצופה Paclitaxel (137 חולים, 34%), תומכן מצופה Paclitaxel (131 חולים, 33%) או אנגיופלסטיה עם בלון בלבד (134 חולים, 33%). החולים והחוקרים לא היו מודעים להקצאת הטיפול. התוצא העיקרי היה קוטר ההיצרות בבדיקת אנגיוגרפיה לאחר 6-8 חודשים.

נתוני בדיקת אנגיוגרפיה לאחר 6-8 חודשים היו זמינים עבור 338 חולים (84%). החוקרים מדווחים כי השימוש בבלון מצופה Paclitaxel היה לא-נחות בהשוואה לתומכן מצופה Paclitaxel (38% לעומת 37.4%, הבדל של 0.6%, p=0.007). החוקרים מצאו עוד כי בלון מצופה Paclitaxel ותומכן מצופה Paclitaxel היו עדיפים על אנגיופלסטיה עם בלון בלבד (54.1%, p<0.0001 עם שתי ההשוואות).

שיעורי אירועי התמותה, אוטמים לבביים, או תרומבוזיס בכלי המטרה, לא היו שונים משמעותית בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במטרה למנוע את הצורך בהשתלת תומכן נוסף, גישת טיפול המבוססת על בלון מצופה Paclitaxel מהווה גישה יעילה בחולים עם היצרות חוזרת לאחר השתלת תומכן מצופה תרופה.

The Lancet, Early Online Publication, 1 December 2012

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה