קרדיולוגיה

גלולות למניעת הריון והסיכון ל-VTE בנשים עם שחלות פוליסיצטיות (Canadian Medical Association Journal)

מאת מערכת e-Med

גלולות למניעת הריון הן לעתים קרובות חלק מן הטיפול המועדף בנשים שסובלות מתסמונת   השחלות הפוליסיצטיות (PCOS), אך יתכן שהן דווקא מעלות את הסיכון של המטופלות לסבול מטרומבוליזם ורידי (VTE), כך לפי מחקר מבוסס אוכלוסיה שפורסם השבוע ב- Canadian Medical Association Journal.

הסיכון לסבול מטרומבוליזם ורידי לא קטלני היה גבוה פי 2 בקבוצה של למעלה מ-40,000 נשים המאובחנות עם PCOS שנטלו גלולות למניעת הריון, בהשוואה למספר זהה של נשים בקבוצת הביקורת, שלא אובחנו עם PCOS ונטלו גלולות. המידע למחקר האחרון נאסף בקרב נשים בנות 18-46 במשך קרוב לעשור.

בקבוצת הנשים שסבלו מ- PCOS היתה היארעות של 23.7 לכל 10,000 שנות אדם ל-VTE בהשוואה להיארעות של 10.9 לכל 10,000 שנות אדם בקבוצת הביקורת. נראה כי עצם הופעת התסמונת בנשים קשורה לסיכון מוגבר ל-VTE. החוקרים מצאו כי בנשים שסבלו מ-PCOS ולא נטלו גלולות היה סיכון של פי 1.5 לסבול מ-VTE בהשוואה לקבוצה שלא סבלו מהתסמונת ולא נטלו גלולות .

מחקר קודם שנערך על ידי ה-CDC מצא גם הוא כי בנשים עם PCOS עולה הסיכון לסבול מ-VTE, אך לא נמצא כי לגלולות יש השפעה נוספת על הסיכון לטרומבואמבוליזם. 

לסיכום, נשים הסובלות מתסמונת PCOS נמצאות בסיכון מוגבר לסבול מ-VTE, ועל רופאים להיות מודעים לכך שגלולות למניעת הריון עלולות להעלות את הסיכון הזה אף יותר.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה