מגנזיום והסיכון לפרפור פרוזדורים (Circulation)

מאת מערכת e-Med

רמות נמוכות של מגנזיום בסרום קשורות לסיכון מוגבר לפתח פרפור פרוזדורים (AF), כך לפי מחקר שפורסם ב-Circulation. לדברי החוקרים, חוסר במגנזיום באוכלוסיה נפוץ יחסית, והשכיחות של AF ממשיכה לעלות, ולכן חשוב לעמוד על הקשר האפשרי בין השניים. החוקרים מציינים שבעבר נמצא כי רמות נמוכות של מגנזיום קשורות להתפתחות של הפרעות קצב, וכי למגנזיום נמוך בסרום קשר ל-AF לאחר ניתוחי CABG. הם מציעים כי למגנזיום תפקיד בהולכה החשמלית שבלב, בין השאר במשאבת ATP נתרן- אשלגן ויתכן שתפקוד המשאבה משתנה או מופרע בגלל רמות המגנזיום הנמוכות וגורם לרגישות לבבית.

במחקר השתתפו 3530 מטופלים ושהיו בריאים בתחילת המחקר (כלומר, לא סבלו ממחלות לב או מפרפור פרוזדורים) ובדקו לאורך המחקר באופן קבוע. רמות המגנזיום הממוצעות בסרום היו 1.88 מ”ג/ד”ל. לאורך שנות המעקב, קרוב ל- 20 שנים, פיתחו כ-228 נבדקים AF, שאובחן בזמן בדיקה באמצעות אק”ג בזמן אשפוז בבית החולים, ביקור במרפאות או באמצעות הולטר. לאחר שתוקננה לפי גיל ומין, שכיחות ה-AF היתה 9.4 לכל 1000 שנות אדם בקרב נבדקים בהן רמות המגנזיום בסרום היו נמוכות או שוות ל- 1.77 מ”ג/ד”ל, ו- 6.3 לכל 1000 שנות אדם בנבדקים שאצלם רמת המגנזיום בסרום היתה שווה או מעל ל- 1.99 מ”ג/ד”ל. לנבדקים עם רמות הנמוכות או שוות ל-1.77 מ”ג/ד”ל היה סיכון גבוה בלמעלה מ-50% לפתח AF.

לסיכום, רמות נמוכות של מגנזיום נמצאו בעבר קשורות להתפתחות של הפרעות קצב, וכן נצפה קשר בין מגנזיום נמוך בסרום ל-AF לאחר ניתוחי CABG. החוקרים מצאו קשר בין רמות נמוכות של מגנזיום בסרום לבין הסיכון לפתח AF. ככל הנראה, למגנזיום תפקיד בהולכה החשמלית שבלב, בין השאר במשאבת ATP נתרן- אשלגן .יתכן שתפקוד המשאבה משתנה או מופרע בגלל רמות המגנזיום הנמוכות וגורם לרגישות לבבית. החוקרים מדגישים את הנחיצות שבמחקרים עתידיים על מנת לבדוק את התוצאות בקבוצות אוכלוסיה שונות וכן על מנת לבחון האם תוספי מגנזיום מורידים את הסיכון ל-AF.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה