קרדיולוגיה

אירועים לבביים ומוחיים בחולים תחת טיפול לאיזון יתר לחץ דם המבוסס על Valsartan (מתוך Hypertens Res.)

בכתב העת Hypertension Research מדווחים חוקרים על סקירה להערכת הופעת אירועים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים בחולים תחת טיפול כנגד יתר לחץ דם, המבוסס על Valsartan, והדגימו עקומה בצורת J בין אירועים לבביים ובין לחץ הדם הסיסטולי בחולים בגילאי 75 ומעלה.

ידוע היטב כי איזון לחץ דם מביא להפחתת ההיארעות של אירועים צרברווסקולאריים וקרדיווסקולאריים. עם זאת, לא ידוע כמה מהאירועים הללו מופיעים בחולים עם יתר לחץ דם תחת טיפול תרופתי.

בסקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את שיעורי ההופעה של שני סוגי האירועים בחולים תחת טיפול המבוסס על Valsartan. מבין כ-30,000 חולים שטופלו ב-Valsartan, כ-28,000 חולים היו במעקב במשך 2.93 שנים. תרופות להורדת לחץ דם למעט Valsartan, שימשו ב-56.8% מהחולים. לאחר מתן Valsartan, לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי ירדו מ-161/90 מ”מ כספית, ללחץ דם של 139.9/79.6 מ”מ כספית).

אירועים צרברווסקולאריים תועדו ב-550 חולים (1.94%) ואירועים לבביים זוהו ב-576 חולים (2.03%). הערכת יחסי הסיכון לאירועים צרברווסקולאריים ולבביים לפי רמת לחץ הדם בסיום, הדגימה ירידה תלוית לחץ דם בסיכון לאירועים צרברווסקולאריים, והשינוי בסיכון הדגים תופעת עקומת J בקשר בין אירועים לבביים ולחץ דם סיסטולי. תופעת עקומת J לא זוהתה בחולים מתחת לגיל 75 שנים, אך זוהתה עם לחץ דם סיסטולי בחולים בגילאי 75 ומעלה.

תופעות לוואי של הטיפול התרופתי זוהו ב-1925 מבין כ-28,000 מטופלים (6.77%). נתוני המעקב לאחר-שיווק Valsartan הדגימו את התוצאות בחולים עם יתר לחץ דם מטופל באוכלוסיה גדולה ביפן שהיו במעקב במשך שלוש שנים. נתונים אלו יוסיפו ידע חשוב בנוגע לטיפול ביתר לחץ דם ביפן.

Hypertens Res. 2012 Oct 25

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה