קרדיולוגיה

השוואה בין צילומי חזה ובין בדיקות אולטרה-סאונד להערכת קוצר נשימה חד (מתוך הכנס השנתי מטעם ה- American College of Chest Physicians Annual Meeting)

עם הכשרה מינימאלית, רופאים במחלקות פנימיות יכולים להשתמש בהצלחה במכשירי אולטרה-סאונד ניידים להערכת חולים עם קוצר נשימה חד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Chest Physicians.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חל שיפור משמעותי בטכנולוגיה הסונוגרפית בשנים האחרונות. המחקר הנוכחי מדגיש את קלות הניידות והשימוש היעיל בטכנולוגיה זו עם הכשרה מינימאלית. המתמחים הצליחו ללמוד בהצלחה את עקרונות בדיקת אולטרה-סאונד של הריאות בתוך שעה של הרצאה דידקטית ולאחריה שעה של התנסות עם המכשיר.

החוקרים בחנו את היכולת של מתמחים ברפואה ללמוד כיצד לבצע ולפרש תוצאות בדיקות אולטרה-סאונד של הריאה עם הכשרה מינימאלית.

לצורך המחקר, שישה מתמחים עברו את ההכשרה בת שעה אחת בתמונות אולטרה-סאונד, הקשורות בקוצר נשימה חד. המתמחים היו תחת השגחה של החוקרים וערכו בדיקות אולטרה-סאונד של הריאה בחולים המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ.

המתמחים הצליחו לזהות למעלה מ-70% מקווי A-lines, למעלה מ-80 מקווי B-lines וקרוב ל-90% מגלישת ריאה. בדיקת אולטרה-סאונד של הריאה אישרה את האבחנה הקלינית בקרוב ל-95% מהחולים. צילומי חזה וממצאי אולטרה-סאונד של הריאות עלו בקנה אחד בלמעלה מ-63% מהמקרים. בדיקת אולטרה-סאונד הייתה מדויקת יותר במקרה אחד, עדות כי אפשרות מהירה ופחות פולשנית עשויה להחליף את השימוש הסטנדרטי בצילומי חזה לאבחנת גורמים לקוצר נשימה חד.

ממצאי המחקר יובילו לטיפול טוב ומהיר יותר בחולים. כמו כן, הם צפויים לעורר שאלות בנוגע לשילוב בדיקות אולטרה-סאונד בהתמחות ברפואה פנימית כחלק ממרכיבי הבדיקה הגופנית וחלק חיוני מתכנית ההתמחות.

American College of Chest Physicians Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה