קרדיולוגיה

הערכת הבטיחות והיעילות של נוגדי-קרישה פומיים חדשים לטיפול בפרפור פרוזדורים (Circulation)

במטה-אנליזה חדשה שפורסמה בכתב העת Circulation נבחנו התועלת והבטיחות של נוגדי-קרישה פומיים חדשים בהשוואה לאנטגוניסטים לוויטמין K למניעת אירועים מוחיים ותסחיפים סיסטמיים בחולים עם פרפור פרוזדורים.

הסקירה כללה נתונים ממחקרים אקראיים ומבוקרים בשלב II ו-III, להשוואת נוגדי-קרישה פומיים חדשים אל מול אנטגוניסטים לוויטמין K בחולים עם פרפור פרוזדורים. החוקרים אספו נתונים בנוגע לתמותה הכללית והתמותה הקרדיווסקולארית, אירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים, אירועים מוחיים איסכמיים, דימומים תוך-מוחיים ודימומים מג’וריים, ואוטמים לבביים. הסקירה כללה נתונים מ-12 מחקרים (3 כללו טיפול ב-Dabigatran, 4 כללו טיפול ב-Rivaroxaban (קסרלטו), 2 כללו טיפול ב-Apixaban ו-3 כללו טיפול תרופתי ב-Edoxaban) כללו סך הכל 54,875 חולים.

החוקרים מדווחים על 1,715 מקרי תמותה מבין 30,584 חולים שטופלו בנוגדי-קרישה פומיים חדשים (5.61%) ו-1416 מקרי תמותה מבין 23,531 החולים שטופלו באנטגוניסטים לוויטמין K (6.02%,יחס סיכון של 0.89, NNT=224).

אבחנה של אירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים נקבעה ב-733 מבין 30,604 חולים (2.40%) שטופלו בנוגדי-קרישה פומיים חדשים, וב-736 מבין 23,539 חולים (3.13%) שטופלו באנטגוניסטים לוויטמין K (יחס סיכון של 0.77, NNT=137).

החוקרים זיהו מגמה לפיה חלה ירידה בדימומים מג’וריים (יחס סיכון של 0.86) עם ירידה מובהקת סטטיסטית בדימומים תוך-גולגולתיים (יחס סיכון של 0.46).

לא זוהו הבדלים בשיעורי האוטמים הלבביים.

החוקרים מוסיפים כי מאזן עלות-תועלת של תרופות אלו עדיין אינו-ברור , ויש אי-בהירות סביב הנושא, בחלקה, כתוצאה מהתצפית לפיה מחקרים בודדים דיווחו על הבדלים קטנים ולא-מובהקים בין נוגדי-קרישה פומיים חדשים ובין קומדין בהערכת יעדי סיום “קשים” דוגמת תמותה כוללת ותמותה וסקולארית.

החוקרים מדגישים מספר יתרונות ומגבלות של הסקירה ומסכמים וכותבים כי למרות שמהסקירה עולה כי נוגדי-קרישה פומיים חדשים מלווים בתועלת קלינית כוללת בהשוואה לאנטגוניסטים לוויטמין K, דרושים מחקרים נוספים בנושא.

Circulation, published early online on 15 October 2012

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה