קרדיולוגיה

הערכת התועלת והבטיחות של Liraglutide ו-Glimepiride בשילוב עם מטפורמין בחולי סוכרת מסוג 2 (Diabetes Obes Metab)

בכתב העת Diabetes, Obesity & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Liraglutide (ויקטוזה) מביא לאיזון טוב יותר של ערכי הסוכר בדם במהלך שנתיים, בדומה לאיזון רמות הסוכר עם טיפול ב-Glimepiride  (אמריל). הטיפול ב-Liraglutide נסבל היטב ולווה בירידה במשקל ושיעור נמוך של אירועי היפוגליקמיה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הבטיחות והיעילות של טיפול משולב ב-Liraglutide ומטפורמין , בהשוואה לשילוב של Glimepiride עם מטפורמין וטיפול מונותרפי במטפורמין, במהלך שנתיים, בחולים עם סוכרת מסוג 2.

במהלך מחקר LEAD-2 (Liraglutide Effect and Action in Diabetes) שארך 26 שבועות, נכללו 1091 חולים, שחולקו באקראי לטיפול ב-Liraglutide (0.6, 1.2 או 1.8 מ”ג, פעם ביום), פלסבו או Glimepiride; כולם ניתנו בשילוב עם מטפורמין. החולים במחקר היו כולם בגילאי 18-80 שנים, עם מדד HbA1c בטווח 7.0-11.0% (טיפול מונותרפי קודם במשך 3 חודשים ומעלה) או 7.0-10.0% (טיפול משולב קודם במשך שלושה חודשים ומעלה) ומדד מסת גוף של 40 ק”ג למטר בריבוע, או פחות. החולים השלימו 26 שבועות שלב כפל-סמיות ונכנסו לשלב הארכה בתווית-פתוחה בן 18 חודשים.

החוקרים מדווחים על ירידה משמעותית במדדי HbA1c עם טיפול ב-Liraglutide (0.4% עם 0.6 מ”ג, 0.6% עם 1.2 מ”ג ו-1.8 מ”ג), בהשוואה לעליה של 0.3% עם מטפורמין בלבד (p<0.0001). ירידה בערכי HbA1c עם Liraglutide לא הייתה נחותה בהשוואה לירידה של 0.5% עם Glimepiride. בקבוצת המטופלים ב-Liraglutide נרשמה ירידה משמעותית במשקל הגוף (2.1, 3.0 ו-2.9 קילוגרמים עם מינון של 0.6, 1.2 ו-1.8 מ”ג, בהתאמה), לעומת עליה במשקל (0.7 קילוגרמים) עם Glimepiride (p<0.0001).

הירידה במשקל עם Liraglutide במינון 1.2 ו-1.8 מ”ג הייתה גדולה יותר משמעותית, בהשוואה לטיפול מונותרפי במטפורמין (1.8 קילוגרמים).

שיעורי ההיארעות של אירועי היפוגליקמיה מינורית עמדו על פחות מ-5.0% בכל קבוצות הטיפול ב-Liraglutide, שיעור נמוך משמעותית בהשוואה לטיפול ב-Glimepiride 24%, p<0.0001). הטיפול ב-Liraglutide נסבל היטב בסך הכל: תופעות לוואי המערבות את מערכת העיכול היו נפוצות יותר, בהשוואה לטיפול ב-Glimepiride או טיפול במטפורמין בלבד, אך ההיארעות פחתה עם הזמן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בדומה ל-Glimepiride, הטיפול ב-Liraglutide הביא לאיזון ממושך של רמות הסוכר במהלך שנתיים. כמו כן, הטיפול נסבל היטב ע”י החולים ולווה בירידה במשקל ובשיעור נמוך של אירועי היפוגליקמיה.

Diabetes Obes Metab. 2012 Sep 17

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה