קרדיולוגיה

תוצאות ארוכות טווח של אבלציה באמצעות צנתר בחולים עם פרפור פרוזדורים שמקורו בווריד הנבוב העליון (J Cardiovasc Electrophysiol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בחולים עם פרפור פרוזדורים התקפי שמקורו בווריד הנבוב העליון, שיעורי ההצלחה של פרוצדורת אבלציה יחידה באמצעות צנתר עומדים על 73% לאחר חמש שנים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסרים נתונים אודות תוצאות ארוכות-טווח לאחר בידוד הווריד הנבוב העליון. הם ביקשו להעריך את התוצאות ארוכות הטווח בחולים עם פרפור פרוזדורים, שמקורו בווריד הנבוב העליון, לאחר אבלציה באמצעות צנתר של פרפור פרוזדורים.

מדגם המחקר כלל 68 חולים, שעברו פרוצדורת אבלציה בשל פרפור פרוזדורים התקפי, תסמיני, עמיד לטיפול תרופתי, שמקורו בווריד הנבוב העליון. הקבוצה הראשונה כללה 37 חולים עם פרפור פרוזדורים שמקורו בווריד הנבוב העליון בלבד, והקבוצה השנייה כללה 31 חולים עם פרפור שמקורו בווריד הנבוב העליון וורידי הריאה. במהלך מעקב של 88 חודשים, שיעורי ההישנות של פרפור פרוזדורים עמדו על 35.3% לאחר פרוצדורה יחידה.

שיעורי הישרדות ללא פרפור פרוזדורים עמדו על 85% לאחר שנה אחת ועל 73.3% לאחר חמש שנים. בתחילת המחקר, בחולים בקבוצה השנייה מדדי הפרוזדור השמאלי היו גדולים יותר (38 מ”מ לעומת 36.5 מ”מ, p=0.04), וכך גם מדדי החדר השמאלי וקוטר ורידי הריאה.

מהערכת שיעורי ההישרדות עולה כי שיעורי ההישנות של פרפור פרוזדורים היו גבוהים יותר בקבוצה השנייה בהשוואה לקבוצה הראשונה (P=0.012). הגורם המנבא הבלתי-תלוי להישנות פרפור פרוזדורים היה קוטר גדול יותר של הווריד הנבוב העליון (p=0.02, יחס סיכון של 1.4).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בידוד של הווריד הנבוב העליון ללא בידוד ורידי הריאה הינה גישה טיפולית מקובלת בחולים עם פרפור פרוזדורים, שמקורו בווריד הנבוב העליון בלבד. קוטר הווריד הנבוב העליון הינו גורם מנבא בלתי תלוי להישנות פרפור פרוזדורים.

J Cardiovasc Electrophysiol. 2012;23(9):955-961

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה