קרדיולוגיה

שיפור האיזון הגליקמי עם הוספת Vildagliptin לאינסולין לטיפול בחולי סוכרת מסוג 2 (Diabetes Obes Metab)

בכתב העת Diabetes, Obesity & Metabolism מתפרסמות תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי הוספת טיפול ב- Vildagliptin(גאלבוס) במינון 50 מ”ג, פעמיים ביום, לטיפול באינסולין, הביא להפחתה משמעותית של ערכי HbA1c בחולים עם סוכרת מסוג 2, שאינם מאוזנים היטב תחת טיפול באינסולין, בין אם טופלו במטפורמין ובין אם לאו.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הבטיחות והיעילות של Vildagliptin במינון 50 מ”ג, שניתן פעמיים ביום, כתוספת לטיפול באינסולין בחולים עם סוכרת מסוג 2. הם ערכו מחקר רב-מרכזי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, להערכת חולים עם סוכרת מסוג 2, שאינם מאוזנים היטב תחת טיפול במינון יציב של אינסולין, עם או בלי מטפורמין. החולים טופלו ב- Vildagliptin במינון 50 מ”ג, פעמיים ביום, או בפלסבו למשך 24 שבועות.

449 חולים חולקו באקראי לטיפול ב- Vildagliptin (228 חולים) או פלסבו (221 חולים). לאחר 24 שבועות, ההבדל בשינוי הממוצע במדדי HbA1c בין מטופלים ב- Vildagliptin ומטופלי פלסבו עמד על 0.7- בכלל אוכלוסיית המחקר (p<0.001), 0.6- בתת הקבוצה שטופלה גם במטפורמין (p<0.001) ו-0.8- בתת הקבוצה שלא טופלה במטפורמין (p<0.001).

הטיפול ב- Vildagliptin נסבל היטב, עם היארעות נמוכה דומה של אירועי היפוגליקמיה, בהשוואה לפלסבו (8.4% לעומת 7.2%) למרות שיפור האיזון הגליקמי, וללא עליה נלווית במשקל הגוף (0.1+ ק”ג לעומת 0.4- ק”ג).

לסיכום, Vildagliptin הינו טיפול בטוח, יעיל ונסבל היטב בחולים עם סוכרת מסוג 2, שאינם מאוזנים היטב תחת טיפול באינסולין בלבד.

Diabetes Obes Metab. 2012 Oct

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה