קרדיולוגיה

בכנס ה-ESC הוצג: ל-Dabigatran (פרדקסה) הניסיון הקליני הרב ביותר בעולם מבין כל נוגדי הקרישה מהדור החדש (הודעת רפא)

להלן הודעה שהועברה היום לתקשורת ע”י חברת רפא, משווקת פרדקסה:

40000 מקרי שבץ בחולי   AFנמנעו ברחבי העולם הודות לשימוש בתרופה

בכנס ה-ESC  (האיגוד האירופאי לקרדיולוגיה) 2012 שהתקיים בסוף החודש בגרמניה הוצג כי ל- פרדקסה הניסיון הקליני הרב ביותר בעולם מבין כל נוגדי הקרישה החדשים.

הניסיון הקליני שנצבר עד כה עומד על למעלה ממיליון שנות חולים במניעת אירועים תרומבו-אמבולים בחולים אחרי ניתוח החלפת מפרקים ובחולים עם פרפור פרוזדורים (AF ) שלא על רקע מחלה מסתמית.

ניסיון חסר תקדים זה עבור נוגד קרישה חדש משקף את השימוש הנרחב ב-פרדקסה בלמעלה  מ-70 מדינות ברחבי העולם וכן את היעילות והבטיחות שהודגמו במחקר ה-  RELYואת פרופיל ה”סיכון-תועלת” החיובי שאושר ע”י רשויות הבריאות באירופה.

מן הניסיון הנרחב ניתן להסיק כי השימוש בפרדקסה מנע למעלה מ-40000 מקרי שבץ בחולי AF ברחבי העולם, בהשוואה לחוסר טיפול.

לדברי פרופ’ Hans-Christoph Diener , מהמחלקה לנוירולוגיה  באוניברסיטת Duisburg-Essen בגרמניה “פרדקסה 150 מ”ג, פעמיים ביום מונעת יותר מקרי שבץ איסכמי בהשוואה לוורפרין מאוזן היטב ובה בעת מפחיתה דימומים תוך מוחיים. המספר הרב של מקרי השבץ שנמנעו מראה את הרלבנטיות של פרדקסה כטיפול מניעתי יעיל ובטוח לחולי  AFהמצויים בסיכון לשבץ”.

פרדקסה 150 מ”ג פעמיים ביום, הינה נוגד הקרישה הפומי היחיד מהדור החדש שהראה הפחתה מובהקת במקרי שבץ איסכמי בחולי AF שלא על רקע מחלה מסתמית בהשוואה לוורפרין – עם  Relative Risk Reduction  של 25% .

מקור: חברת רפא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה