קרדיולוגיה

הבדלים בין המינים בשיעורי התמותה לאחר TAVR בשל היצרות חמורה של מסתם הוותין (J Am Coll Cardiol)

בכתב העת Journal of the American College of Cardiology פורסמו תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בנשים שיעורי הישרדות טובים יותר, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, לאחר פרוצדורת TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement).

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם קיימים הבדלים בין המינים בתוצאות פרוצדורת TAVR עם נתונים מהעולם האמיתי משני מרכזים גדולים בקנדה.

ברקע למחקר הם מסבירים כי TAVR הינה חלופה יעילה לניתוח החלפת מסתם בחולים תסמיניים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין, אך ההשפעה של מין החולים על התוצאות עדיין אינה ברורה. מחקר PARTNER (Placement of Aortic Transcatheter Valves) הדגים תועלת גדולה יותר ל-TAVR על-פני ניתוח בנשים, אך לא היה ברור אם הסיבה להבדלים הייתה תוצאות ניתוחיות פחות טובות בנשים או תוצאות טובות יותר של פרוצדורת TAVR באוכלוסיה זו, בהשוואה לגברים.

מדגם המחקר כלל 641 משתתפים שעברו TAVR והחוקרים בחנו את ההבדלים בשיעורי התמותה מכל-סיבה.

51.3% מהמשתתפים במחקר היו נשים. בקרב נשים תועדו סיבוכים וסקולאריים מג’וריים בשכיחות גבוהה יותר (12.4% לעומת 5.4%, p=0.003), וכן שיעור הדימומים המג’וריים/מסכני-חיים היה גבוה יותר באופן שולי (21.6% לעומת 15.8%, P=0.08). בתחילת המחקר, בנשים המפל האאורטלי היה גבוה יותר והתפקוד הכלייתי גרוע יותר, אך מקטע הפליטה היה טוב יותר. בגברים תועדה שכיחות גבוהה יותר של תחלואות נלוות: אוטם לבבי קודם, רה-וסקולריזציה קודמת ומחלת ריאות חסימתית כרונית.

יחס הסיכויים המתוקן לתמותה מכל-סיבה בתוך שלושים ימים נטה לטובת נשים (0.39, p=0.01), והתועלת נותרה לאחר שנתיים, עם יחס סיכון של 0.60 (p=0.008).

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מצטרפים לממצאי PARTENR 1A, ומציעים כי TAVR עשויה להיות גישת טיפול מועדפת בנשים מבוגרות עם היצרות חמורה ותסמינית של מסתם הוותין.

J Am Coll Cardiol. 2012;60(10)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה