הגדרה אוניברסאלית שלישית של אוטם לבבי (Circulation)

קבוצה בינלאומית של מומחים פרסמה הגדרה אוניברסאלית שלישית של אוטם לבבי, המבוססת על הגדרות קודמות ומבססת את רמות טרופונין לבבי הנדרשות לאבחנה של אוטם לבבי בתרחישים שונים.

מסמך הקונצנזוס פותח ע”י צוות שכלל 52 מומחים מטעם ה-ACC (American College of Cardiology), AHA (American Heart Association), ESC (European Society of Cardiology) ו-WHF (World Heart Federation).

החוקרים הציגו את המסמך במהלך כנס ה-European Society of Cardiology 2012 Congress ויפורסמו באותה עת בחמישה כתבי עת, Circulation, The Journal of the American College of Cardiology, European Heart Journal, Global Heart ו-Nature Reviews Cardiology.

המסמך מהווה עדכון להגדרת אוטם לבבי משנת 2007, ונדרש לאור בדיקות טרופונין רגישות יותר בשנים האחרונות.

בגרסה זו, המומחים הסכימו כי טרופונין הינו סמן הבחירה לזיהוי אוטם לבבי חד. הקריטריון העיקרי לאבחנה של אוטם לבבי חד נותרה העדות של נמק שריר הלב בנסיבות קליניות המתאימות לאיסכמיה חדה של שריר הלב. במידה ובוחרים בטרופונין לבבי כסמן, אזי נדרש שלפחות ערך אחד יהיה מעל אחוזון 99 של הגבול העליון של הנורמה באותה בדיקת טרופונין.

בשנת 2000, צוות המשימה העולמי הראשון בנושא אוטם לבבי פרסם הגדרה חדשה של אוטם לבבי, לפיה אוטם לבבי מקביל למוות תאים עם איסכמיה חדה של שריר הלב. בשנת 2007, צוות משימה עולמי שני פרסם עדכון שפירט חמישה סוגים ספציפיים של אוטם לבבי, שנותרו דומים במסמך הנוכחי.

נתונים עדכניים אפשרו להגדיר טוב יותר מקרים של אוטם לבבי. בעבר, העדר הגדרה מקובלת של אוטם לבבי בתנאים שונים הקשתה על השוואת נתונים ממצבים ומאגרי מידע שונים. המסמך המעודכן כולל קריטריונים להגדרת אוטם לבבי חד לאחר פרוצדורות שונות.

אוטם לבבי על-רקע PCI מוגדר כעליה ברמות טרופונין לבבי של למעלה מפי חמש מאחוזון 99 של הגבול העלון של הנורמה בחולים עם ערכי טרופונין בסיסיים תקינים או עליה של למעלה מ-20% בערכי טרופונין בחולים עם ערכי טרופונין מוגברים ויציבים או ערכי טרופונין במגמת ירידה.

אוטם לבבי על-רקע ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים מוגדר בנוכחות ערכי טרופונין גבוהים פי עשר מאחוזון 99 של הגבול העליון של הנורמה במהלך 48 השעות הראשונות לאחר הניתוח חולים עם ערכי טרופונין בסיסיים תקינים.

מסמך הקונצנזוס מגדיר גם אוטם לבבי על-רקע תרומבוזיס של התומכן.

אק”ג מהווה חלק אינטגראלי בבירור של חולים עם חשד לאוטם לבבי. הכותבים מפרטים גם את התועלת של בדיקות הדמיה דוגמת אקו-לב, הדמיה גרעינית, MRI ו-CT, באבחנה של אוטם לבבי.

סביר להניח כי מנהל התרופות המזון האמריקאי יאמץ את ההגדרה החדשה וזו תשמש בפרוטוקולים של מחקרים קליניים שיאושרו ע”י הסוכנות.

Circulation 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה